13 Haziran 2021 Pazar

TÜRKİYE'DEN GİTMEYE İZİN YOK

Bediüzzaman Said Nursi hazretlerini ziyarete gelen Said Özdemir,hazrete Hicaz'a gitmek istediğini söyledi.Üstan:Niye? diye sordu.Said Özdemir :"Efendim memleketin halini görüyorsunuz,Gittikçe daha da fenalaşacak.Orada olsam çocuklarım da kurtulur ben de" diye cevap verdi. Üstad hazretleri buyurdular ki; -Kardeşim, ben orada olsam buraya gelirdim.Alem-i İslam'ın kapısının kilidi Türkiye'dir. Bu kilit bu kapıyı Alem-i İslam üzerine açar. Katiyyen buradan gitmek için izin yok. Emirdağ'da kendisini ziyaret eden Pakistan Maarif Bakan vekili Seyyid Ali Ekber şah,üstadı Pakistan'a davet etmişti.Bu daveti kabul etmedi ve :"Kardeşim , Ali Ekber Şah! Bu hizmetleri göğüs göğüse yapmak gerekiyor.Siperin arkasından hizmet olmaz.Esas hastalık burada başladı.Ben Mekke'de de olsam buraya gelirdim.Asıl hizmet buradadır,cephe buradadır, Mekke'de, Medine'de ,Pakistan'da fevkalade hürmet görür,hiçbir sıkıntıya girmeden şahsi kulluğunu yapmaya çalışır, manevi makamlara ermeyi düşünebilirdi.Yirmi sekiz yıllık horlanmalara,sürgünlere, hapislere katlanmaz, bir cani gibi muamele görmezdi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder