24 Şubat 2021 Çarşamba

MÜMİN SUİİZANNA TESLİM OLMAMALI

 Bir hoca efendi suizanla alakalı yaşadığını anlattığı hadisede hepimiz için pay vardır.Mezarlığa sabah erken gidip ölümle, ahiretle yüz yüze gelmek istedim.Çıkışta yolumun üzerinde şehrin genelevi vardı.Gözüm gayriihtiyari bir adama takıldı.Bu adam şehirde yağ satan mümin musalli bir adamdı.Buradan çıkarken görmek benim fikrimi çeldi.Meğer bu adam ne halt ediyormuş,bize karşı musalli bir mümin görüntüsünü veriyor diyerek içimden aldım verdim ve hızlıca adımlarla kendisine ulaştım selam verip"Duran efendi, hayırdır inşaallah ,nereden geliyorsun böyle sabah sabah" deyince mahcub oldu "Hocam durum gördüğün gibi değil" diyerek meseleyi anlatmaya başladı."Köylü birisi köyden tuluk içinde yağ getirmişti.Sabahleyin bir bayan geldi hepsini satın aldı.Yağı koyacak kabım yok boşaltır getiririm"dedi.Boşluğuma geldi "Peki "dedim. Adını yerini soramadım.Zira kadın müşterimiz bu şehirde pek az olur. Öğleye doğru köylü geldi.Yağın parasını verdim. Tuluğu istedi.Biraz bekle müşteri getirecek  dedim.Tuluk gelmeyince adam darlandı. Güneş indi daha köye gideceğim dedi.Parasını vereyim dedim Adam parayı ne yapayım.Yarın yağ getireceğim illaki tuluk lazım dedi.Sıkıntı içinde bir emanet tuluk verdim adam gitti.Müşteri olan kadını düşünmeye başladım.Bir delikanlı benim etrafa soruşturmam nedeniyle gözüme dikkatlice baktı ve bana sessizce "Abi o kadın genelevde çalışan birisi dedi.Başımdan kaynar sular döküldü.oraya nasıl gideceğim.Sabah erkenden gittim.Kapıdakilere meramımı anlattım onlarda içeride araştırdılar ve tuluğu getirip bana verdiler. İnşaallah kapıdan çıkarken kimse görmez dediysem de siz görmüşsünüz" deyince duran efendi hakkını helal et.Ben bunca zamandır kürsüden cemaate "Efendiler sui zan çok büyük günahtır,Allah yasaklamıştır der "Eğer dünyada bulunan insanların çoğuna uyarsan , seni Allah'ın yolundan saptırırlar.onlar sırf zanna uyarlar ve kafadan atarlar"(Enam suresi 6 ayet) ayeti okurdum.Amma bir an ben bu ayete ters davrandım.bu nedenle helallik istiyorum dedi.
Birisini rakı masasında otururken görseniz bardağındakini su yahut ayran diye düşünmeniz gerekir.Toplumda birlik ve beraberliği bitiren en sinsi hastalık suizandır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder