27 Şubat 2021 Cumartesi

EVLİYANIN TASARRUFU

 Muhyiddin Arabi hazretleri pazar yerinde gezerken gördü ki bir kafir adam bir çocuğun elinden tutmuş gidiyor.Şeyh masum çocuğun eline yapıştı:"Bu masum benim oğlumdur nereye götürüyorsun?" diye çıkıştı.Zımni olan o şahıs dedi ki:Bu çocuk benim çocuğumdur. Anası öldü.Filan mahallede evimiz vardır.Herkes bilir ki bu masum benim evladımdır".Hazreti Şeyh :"Senin oğlun bu değildir.Bu benim oğlumdur".Niza bu şekilde uzayınca o kafir şahıs konuyu mahkemeye taşıdı ve Kadı'nın huzuruna çıkıp çocuğun kendi oğlu olduğunu iddia ederek macerayı nakletti.Kadı şeyhe dönerek :Ya şeyh sen ne dersin? deyince Hazreti Muhyiddin Dedi:Bunun oğlu hafızıl kur'an mıdır? Adam:Hayır dedi.Şeyh:"Senin oğlun Tefsir bilir mi? dedi.adam hayır bilmez dedi.Şeyh:"Senin oğlun hadis okumuş mudur?" dedi.adam hayır benim oğlum hadis okumamıştır. Şeyh söz aldı:Benim oğlum on ikibin hadis bilir ve çocuğa dönerek:Oku oğlum dedi.Küçük masum çocuk Kurandan bir miktar ayet okuyup manasını ve tefsirini yaptı. Kadı ve etraftakiler hayran kaldı.Sonra yüzden fazla hadisi şerif okudu ve manalarını verdi.Kadı,o Zımni(müslüman olmamış) kişiye dönerek:Halen iddianda ısrarcı mısın? deyince Zımni dedi ki:"Eğer bu oğul benim ise dahi Hazret-i Şeyhin olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder