Tüm mahlukat "ruh" ile "nefsin" neticesidir.
"Nefis" , ruhun neticesidir.
"Ruh", "emr" in neticesidir.
Hak Teala ruhu hiçbir sebeple değil, ancak zatının zatıyyeti ile ızhar eyledi."Emr" ile işaret olunması bu sebepledir. İmdi bir kimse kendi "zat"ını ve "hakikat"ını tanırsa Hakk'ı tanımış ve Hakk'ın ebedi olan varlığında korkusuz ve emniyeti kamile içinde kendisine bir varlık yapmış olur. Bu tanıma ilmen değildir. Zira ilim mertebesinde şekk vardır, fakat zevk ve halde şekk yoktur. Binaenaleyh Hakkel yakin ile tanımak lazımdır. Bu da aşk-ı ilahi ile müyesserdir.
"Nefis" , ruhun neticesidir.
"Ruh", "emr" in neticesidir.
Hak Teala ruhu hiçbir sebeple değil, ancak zatının zatıyyeti ile ızhar eyledi."Emr" ile işaret olunması bu sebepledir. İmdi bir kimse kendi "zat"ını ve "hakikat"ını tanırsa Hakk'ı tanımış ve Hakk'ın ebedi olan varlığında korkusuz ve emniyeti kamile içinde kendisine bir varlık yapmış olur. Bu tanıma ilmen değildir. Zira ilim mertebesinde şekk vardır, fakat zevk ve halde şekk yoktur. Binaenaleyh Hakkel yakin ile tanımak lazımdır. Bu da aşk-ı ilahi ile müyesserdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder