26 Aralık 2018 Çarşamba

ZURNANIN SÖYLEDİKLERİ

Hatay/Hassa/Söğüt beldesinde vefat eden Tarikatı Nakşibendiyye'nin Halidiyye ekolünün Şeyh Osman Siraceddin koluna müntesip Şeyh Mahmut Efendi'nin mensuplarından derviş Ahmet anlattı.Şeyh Efendi ömrünü hastalıkla tamamladı.Mutlakaiki kişinin yardımıyla günlük işlerini idame ettirmekte idi.Hizmetini gören Ökkeş efendi telefonla bana bildirdi ki "Ahmet, baba bir zurna dinlemek istiyor.Zurna çalan birisini bulsanda getirsen.Ben en az 40 km uzakta şehirdeyim.Zurnacı soruşturdum.insanlar bana garip bakıyorlardı."Derviş adamın zurnacıyla ne işi olur?".Birisi "bana aracılık olarak şu kadar para verirsen sana bir zurnacı bulurum dedi.istediği para zoruma gitti.bulamadık.dergaha döndüm.İçeri girerken Ökkeş efendi gülüyordu."Ben hallettim" dedi.Nasıl deyince ;"CEp telefonundan you tub'u açtım bir zurna videosunu telefonu babanın kulağına tutarak dinlettim.Mübarek video bitene kadar dinledi ama gözlerinden yaş akıyordu.bitince ben Latife olarak sordum:"Baba zurna ne diyordu?".Mübarek yutkundu sonra dedi ki:"Anlattığı lisana gelmez ki" 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder