24 Aralık 2018 Pazartesi

DOĞUM,ÖLÜM,NİKAH DEĞİŞMEZ

Necib Sultan'ım doğum,ölüm,nikah değişmez demişti.Yastık değiştirmekle baht değişmez demişti,hanımından şikayetçi olan yahut sorunları bulunan bir ziyaretçiye.Ve kendi yaşadıklarını anlatmıştı."Askerden gelince annem ve babam beni evlendirmek telaşına girdiler.Etrafta buldukları kızla alakalı olarak bana "Filanın kızı var" diyorlardı.Ben de her seferinde "Onun boyu uzun","onun boyu kısa","o şişman","O zayıf","O çok esmer" v.s gibi mazeretler belirterek tanımadığım kızlar ile alakalı gerekçeler söylüyordum.Sözü söyleyen ben idim ama Allah söyletmişti ki tüm mazeretlerim isabetli çıkmıştı.Bunun üzerine Babam anname"Fatma hanım vazgeç,bu senin oğlun hovardanın teki "dedi.O da hayret etmişti.Bu kadar teklif edilen kızların özelliklerini bilmemden.
Gün geldi evlendim.uyumsuzluk,imtizaçsızlık mevcuttu.Ben ,evlendiğim kadını "Allah'ın bir emaneti olarak kabul ettiğimden" imtizaçsızlığa sabrettim.Altı çocuktan sonra karım da benim ona Allah'ın emaneti olduğumu kabul etti.Her iki tarafta birbirlerinin diğer tarafa Allah'ın emaneti olduklarını kabul ederlerse huzursuzluk ortadan kalkar" buyurdular

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder