27 Aralık 2018 Perşembe

KORKU NİÇİN YARATILMIŞTIR?

Hak Teala her bir mahlukun hususi varlığına karşı , bir korku sebebi vaz etmiştir.; bu da onların varlıklarındaki aczi sabit olmak içindir.İnsanın manevi kuvveti diğer tüm mahlukatın hepsinin fevkinde(üstünde) olduğundan görünen ve görünmeyen mahlukatın hepsi ondan korkar.Ve insan cismaniyeti cihetinden hepsinden korkar; fakat ruhaniyeti cihetinden gayet cesurdur.İnsi ve cinni teshir eder.
Allah Teala'nın görünmeyen mahlukatları vardır.Örneğin PERİ VE İFRİT cin taifesinin birer cinsidir.Bu taifenin suretleri latif olanlarına "peri", "habis"(kötü) olanlarına "İfrit " denir.ve Cinnin vücudu şeran,feşfen sabittir.Kur'an da anılmıştır.Latif taife içindekilerin güzelleri Melaike ve cinnin mümin taifesidir.Çirkin olan taife ise çirkin olan iblis avanesidir.Arabda "cin" maddesi setr manasındadır ve görünmeyen görünmeyen mahlukatın cümlesine "cin" ıtlakı caizdir.
Görünmeyen varlıkların kalbi beşere tesirleri pek çoktur.Melaike tarafından kalbe ilham ve şeyatin tarafından da vesvese vaki olur.Melaik tarafından kalbe ilham olunanlar ilahi kurallara ve ahlaka muvafık manalar ilham olunur.Şeyatin tarafından şer'a muhalif ve nefsin hazlarına muvafık ve ahlaka zararlı şeyler ilka olunur.
Nitekim hadisi şerifte buyurulmuştur:"Adem oğlunu muhakkak şeytanın ilkası ve meleğin ilkası vardır.İlkani şeytani şerre ve doğruyu yalanlamaya davet eder.Meleğin ilkası hayra ve doğruyu tasdike davet eder.Kim ki bunu bulursa Allah'a hamdetsin, kim ki diğerini bulursa ,şeytandan Allah'a sığınsın"
Su içerisindeki diken dışarıdan gözükmez.Su içine girdiğin vakit ayağına batmak suretiyle o diken sana zarar verir.
Görünmeyen bu ilham verici varlıklar ile vesvese verici varlıklar aşikar olarak görünürler.O zaman anlarsın ki kimin sözünü tutmuşsun,kimin sözünü reddetmişsin aşikar olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder