27 Aralık 2018 Perşembe

AŞILMASI GÜÇ ENGEL:BEN DAHA İYİYİM DÜŞÜNCESİ

Cenab-ı Hakk'ın "Mudill" ismi şerifinin tecellisi olan İblis,Hz.Adem (a.s)'ın yaratılışından çok önceki zamanda yaratılmıştı.Enaniyet,benlik sıfatı aklını kıyas yapmayasevketti ve "Ben ondan daha hayırlıyım" bataklığına saplandı.
"Ben daha hayırlıyım"düşüncesinde ölçü nedir?Bir adam Hem davacı, hem davalı,hem Hakim hem şahit olabilir mi? olamaz."Hayr" hadisesi Cenab-ı Hakk'ın razılığıdır."Allah benhden razıdır"düşüncesi insanın kendi hükmü olursa baştan imtihanı kaybetmiştir.Takdir makamının hükmünü kişi kendi vermemelidir.Biz ilahi emirlerin suretlerine uymakla Hakk'ın bizden razı olduğunu iddia edemeyiz.Sözler,ameller,niyetler üçlemesinde nefis etkilidir.Harut ve Marut hikayesi,Rahip Bersisa hikayesi,Baur oğlu Bel'am hikayesi boşa anlatılmamıştır.En yakın ve en canlı haliyle Efendimiz SAV'e yapılanlar,ve Efendimiz (sav)'den sonraki siyasi hareketler ve bugünün ortadoğunun hali ,bu işlerin o kadar kolay olmadığını gösterir."Ben" in olduğu yer şeytan mülküdür.
"Ben" maneviyat sahasında da sinsidir.Nasıl ki zahirde siyasi bir mevkiide bulunan,yahut atanmışlara ait bir mevkii işgaleden kişi kendisine hürmet edilmesini bir hak olarak görürse ,maneviyat sahasındada ehliyeti kendinde gören kişilerde,diğer insanların kendisine tabi olmalarını arzu eder.Bu nedenle "zahir,batın aynıdır" denmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder