10 Mayıs 2017 Çarşamba

PEYGAMBERE BEY’AT’IN BUGÜNKÜ KARŞILIĞI

  Bunun için  “Peygamber (SAV)’in sünnetine yapışarak ona benzemeye çalışmaktır” dersek bu biraz mücerret kalır.Çünkü,Efendimize (s.a.v) tabi olan sahabe efendilerimiz,O’ndan feyz ve enerji almaktaydılar.O’nun yanında halleri farklı iken,O’ndan ayrıldıklarında tekrar dünyaya dönmüş gibi kendilerini farklı hissetmekteydiler.Bu nedenle :”Ya Rasulallah !, acaba biz münafık mı olduk?Senle beraber iken farklıyız(dünyayı düşünmüyoruz),senden ayrıldıktan sonra dünyayı düşünmeğe başlıyoruz” demişlerdir.
Bu nedenle “Muhakkak ki sana bey’at edenler ancak Allah’a bey’at etmektedirler (Fetih 48/10) buyruğunda olduğu gibi insanın bir bey’atının olması gerekir.Bugün bu konu çok fazla istismar edilmekte ve eleştirilmektedir.Ancak,sahteciler ve istismarcılar her devirde mevcut olmuşlardır.Sahte peygamber dahi Efendimiz (sav) zamanında çıkmış ve islam devletini epeyi uğraştırmıştır.Bu  nedenle istismar edilmesi, o müesseseden uzak kalmayı gerektirmez.Yaşayan bir insana tabi olmak aynı zamanda bir ihtiyaçtır.O insandan enerji almak gereklidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder