Hakikata ulaşmak için bu yolun inceliklerini bilen ve yaşamış olan birinin mürşid-i kamilin rehbirliğine ihtiyaç olduğu konusunda sufiler hemfikirdir.Mürit -mürşit hadisesi bir eğitim hadisesidir.Olmazsa olmaz bir gerekliliktir.Muhammed Nurul arabi hazretleri bu hususla alakalı şunları beyan etmiştir:
Varlıkta Hakk'ın gayrını görmemek icin şeyhe ihtiyaç vardır.Kul, makamları mürşid-i kamilin telkıniyle zevk eder.
İnsanın saadeti ondadır ki kendinde olmayan kemali insan-ı kamilden istesin ve ona karşı saygılı ve itaatli olsun.Ey Talib, mümkün değildir mürşidsiz kemale erişesin İmam ali de Rabbini bir ürşid olmasa bilemeyeceğini ifade etmişti.Ey biçare cehd eyle ki mezmum sıfatlarla muttasıf olmayasın .Bunun için de mürşid-i kamilin himmeti gereklidir.Bu sıfatlardan kurtulmak ancak mürşid vasıtasıyla olur.
Kalbdeki pasın giderilmesine ilmi hakikat ve mürşidi kamil gereklidir.Tariki tevhide ulaşmak için mürşidi kamile teslim olmak gereklidir.Hakk ile aradaki zulmeti kaldırmak için mürşidi kamile ihtiyaç vardır.Kendi vücudunu vücud-u hakta fani kılarak varlığın mutlak manada Hak olduğunu ikrar etmek ,mürşid-i kamile beyat ile makamı tevhidi zevk etmek suretiyle olur
Mürşidi kamile gerektir ki sana Hakk'ı hakkul yakini bildire.Çünkü ilmül yakin ehli şeriatın,aynül yakin ehli tarikatın,hakkıl yakin ise ehli hakikatın ilmidir.Hakkıl yakini bildiren mürşidi kamildir.Tevhid süluksuz olmaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder