31 Mayıs 2017 Çarşamba

AHDİ KORUMAK ÜZERE

İbni Arabi hazretlerinin Fütuhat isimli kitabının Tavsiyeler bölümünde denir ki:"Hak Teala, Musa (a.s)'a "Bir ümit ve emel ile sana geleni nasipsiz bırakma.Senden kendisini korumanı isteyeni muhafaza et." diye vahyetti.
Musa (a.s)seyahatta iken bir şahinin bir güvercini kovaladığını gördü.Güvercin Hz.Musa'yı görünce ona sığınmak üzere omuzuna kondu.Şahin de geldi diğer omuzuna kondu.Şahin üzerine atlamaya niyetlenince güvercin Musa (a.s)'ın cübbesinin yeninden içeri girdi.Şahinde açık bir lisanla Musa(a.s)'a:
"Ey İmran oğlu ,ben seni kastederek geldim.Ümidimi boşa çıkarma.Benimle rızkımın arasına girme." diye seslendi.Güvercin ise:"Ey İmran oğlu , ben de senden eman diliyorum, bana eman ver."dedi.Musa (a.s) "Bu hususta ne tez müptela oldum,imtihan edildim"dedi.Sonra her ikisini de korumak ve ahdini muhafaza etmek için bir parça et koparıp şahine vermek üzere elini baldırına uzattı.Güvercin ve Şahin:"Ey İmran oğlu , acele etme, Biz iki elçiyiz.Maksadımız senin ahdinin sıhhatini imtihan etmekti." dediler.
EY İŞİTİN ! İŞİTMEK VERMEZ FAYDA
İŞİTTİĞİNİ YAPMAZSAN , İŞİTMİŞ SAYILMAZSIN
SEN DÜNYADA ACİZSEN HAYIR YAPMAKTAN
KIYAMET GÜNÜNDE BİR ŞEY YAPAMAZSIN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder