16 Mayıs 2017 Salı

ŞERİAT/HAKİKAT'TEN KASTEDİLEN?

"ŞERİAT" ile kastedilen ,zahire göre hüküm vermektir."HAKİKAT"ile kastedilen, batına göre hüküm vermektir.Alimler şu hususu da açıkça belirtmişlerdir.Peygamberlerin çoğu , muttali oldukları işlerin batın ve hakikatıyla değil , zahiriyle hüküm vermek için gönderilmişlerdir.Hz.Musa(a.s)çocuğu öldürmesi üzerine (Hızır)a.s'a "Gerçekten fena bir şey yaptın " diye itiraz edince , Hızır (a.s)'ın "Ben bunu kendiliğimden yapmadım."(Kehf 18/82).diyerek cevap vermesi bundan dolayıdır.
Yine Hızır (a.s),Musa(a.s)şöyle demiştir:
"Ben Allah'dan bir ilim üzereyim ki, senin onunla amel etmen uygun değildir.Çünkü sen onunla amele memur değilsin.Sen de Allah'dan bir ilim üzeresin ki, benim onunla amel etmem uygun değildir.Çünkü ben onunla amele memur değilim."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder