30 Mart 2016 Çarşamba

YETMİŞ SENE YAŞAMAK

HATAY/Dörtyol'da medfun KIRKLAR'dan MURTAZA AZİZ(1860-1946)hazretleri ile alakalı birisi anlattı:Babamın adı Mustafa Kemal Soylu'dur.Rahmetliye "Sandalyeci Mustafa"derlerdi.Dedem hali vakti yerinde biri imiş.Altı kız çocuğunun üzerine tek erkek çocuk olarak babam doğmuş.7 -8 yaşlarında iken hastalığa tutulmuş babaannem'de üzerine okusun diye Karakese köyünde oturan Murtaza Hoca'ya götürmüş.Murtaza Hoca çocuğun üzerine okuduktan sonra Babaanneme "Merak etme 70 yaşına gelecek"demiş.Eve dönen babaannem sevincinden evde oynamış "oğlum yetmiş sene yaşayacak "diye.Bu hadise 1900 lü yılların ilk başlarında ceryan etmiş.Babam Mustafa bu hadiseyi hatırladığı için bir gün bize dedi ki:Ben üç gün sonra yetmiş yaşına giriyorum.Hakkınızı helal edin".Bu sözü duyunca Murtaza hoca'nın sözüne inanmadım."Ölümün vaktini Allah bilir.Murtaza Hoca nasıl bilsin ki!"diye içimden bu söze itiraz ettim.Babamın sağlığı da yerinde idi.Babam 70 yaşına girdiği gün kalp krizi geçirdi ve vefat etti.Bu nedenle Murtaza Hocanın kabrine her hafta gelir dua ederim.


Mevlana Vakfı  İSKENDERUN
Av.Şemsettin KESER
semsettin.keser@hotmail.com

2 yorum:

  1. Ben Hakan Soylu Sandalyeci Mustafa Kemal Soylu'nun oğlunun oğluyum torunuyum yani.Aynı şekilde dedem herzaman söylerdi.Murataza hocanın dedem için 70 yaşında ablasının 90 yaşında öleceğini söylediğini.Hatta annesinin ilk sorduğunda Murtaza hocanın cevab vermediğini.Sonradan söylediğini...Dedem Ölmeden 1 ay önce balkonda sohbet etmiştik.Bu 70 yaştan açıldı sohbet ve gülümseyerek olurmu öyle şey dedim.Bana farklı bişeyi daha anlattı Murtaza hoca ile ilgili yaşadığı o daha ileri seviye bişeydi...Neyse
    Tam 70 yaşına girdiği gün rahmetli oldu
    Ablasıda tam 90 yaşına girdiğinde rahmetli oldu
    Murtaza hocanın söylediği gibi
    Mekanları Cennet Olsun

    YanıtlaSil
  2. Dedemin ölmeden önce Murtaza Hoca ile ilgili bana anlattığı diğer şeyde;
    Dedemin bodrumdan planya motoru ve sandalye malzemeleri çalınıyor.Tabi arayış içine giriyorlar çünkü yokluk zamanları Murtaza hocanın bir dostuna gidiyorlar ve anlatıyorlar olanı biteni.Murtaza hocanın dostu yarın gene gelin diyor.Diğer gittikleri gün hocanın dostu onlara;
    Sabı bir çocuk bul Murtaza hocanın mezarına gönder ona söyleyecek diyor.Dedem 4-5 yaşlarındaki yiğenini gönderiyor uzak biryerden saklanıp seyre duruyor.Yeğeni mezarın başında konuştuğunu görüyor.Konuşma bitince irkilip birdaha sor diyor.Yeğeni Emmi söylemiyor konuşmuyor diyor.Ne dedi diye yiğenine soruyor.Şu saatte benim mezarımın önünden geçtiler.Malların bir kısmı istasyona bir kısmı iskenderuna gitti dedi diyor.Harbidende polis hırsızları yakalıyor İstasyondaki malzemeler bulunuyor.İskenderundakide bulunuyor.
    Dedem bu olayı yaşadığından inandığını söylemişti 70 yaşında öleceğine...
    Ayrıca bu olaydan sonra Babaannem bir rüya görüyor Murtaza hocanın sırtında uçtuğunu görüyor.Rüyadan sonra en küçük amcamın adını Murtaza koyuyorlar.

    YanıtlaSil