24 Mart 2016 Perşembe

ENEL HAK SÖZÜNDEN DAHA İLERİSİ

Hz.Mansur,"Enel Hakk"diyerek münkirlerin boğazını sıktı ve sırrı bir parça ifşa etti.Ebul Hasan Harakani hazretleri bu sır perdesini biraz daha açarak ileriye adım attı:"Eğer beni bilse idiniz,bana secde ederdiniz"sözünü söyledi.Bu söz bütün kalp ve akıl gözleri kör olan Ulema-i zahirenin boğazını sıkmaktır.Hz.Pir Mevlana efendimiz'de bu hal ile alakalı şu açıklamayı yaptı:"Ya'ni Hakk Teala ağaçtan,Musa (a.s)a hitaben "inna enallah"(Muhakkak ki ben Allah'ım)-Kasas 28/30-buyurdu ki bu Kuran-ı Kerimde mezkurdur.Ulema-i zahire bunu inkar edemeyip kabul ederler.Fakat ağaçtan efdal olan beşerden söylerse ,bunu kalb ve akıl körlüğünden dolayı niçin inkar ederisin?"."Bu ademin heykel-i cismi yüz örtücü ve nikabdır.Biz bütün secdelirin kıblesiyiz"."İşaret söyleyici olan mansur,halk tarafından darağıcına geldi;halbu ki benim esrarımın sertliğinden ve şiddetinden dolayı Hallac beni daraağacına çeker".Mansur "Ene'l-Hak"demekle yetindi,secde mahalli olduğunu ilan etmedi.Mansur "ene"demekle bu sırrı kendisine tahsis etti.Halbuki Mevlana Efendimiz aşağıda belirtilen Divan-ı Kebir'deki beyitlerinde bütün insan-ı Kamilleri işin içine kattı."O dilber-i ayyar her lahza şekil ile zahir oldu;gönül kaptı gizlendi.Her dem başka libaslar ile zahir oldu;Ba'zan ihtiyar ve Ba'zan delikanlı oldu.Bir vakit Nuh(a.s)oldu ve dua ile cihanı tufana gark etti;kendisi gemiye bindi.Bir vakit  de Halil(a.s)oldu ve ateş içine çıktı;ateş ondan gülistan oldu.Nihayet Arab var olan şekilden zahir oldu;cihanın darası oldu.Mevlana Celaleddin-i Rumi küfür sözünü söylememiştir ve söylemez;ona münkir olmayınız.Kafir bu sözleri inkar üzerinde zahir olan kimsedir ki cehennemliklerden oldu".

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder