25 Mart 2016 Cuma

EZİYETLİ KADINLARA TAHAMMÜL

"Tasavvufta Boşanma yoktur"sözünün izahını kaç kişi kabullenebilir,yahut izahatı kaldırabilir.Bu sözü ilk Defa Azizim'den duymuştum.Zaten kitaplarda olmayan bunun gibi Şifahi "İngiliz Anayasa"kurallarını Velilerden duymak kabildir.Bu sözün izahını,Ebul Hasan Harakani hazretlerinin dilinden Hz.Pir Mevlana Efendimiz mesnevii şerifte yapmıştır.Hazretin karısının,kocası hakkındaki ileri geri sözleri nedeniyle müridin kalbinde şeytanın tesiri ile şüphe oluşur:Acaba bu dereceye erişmiş olan zat,bu kadını halen niçin nikahı altında tutar ve yılanı besler.Hazret demiştir ki:O kadına tahammül etmem,nefsimin arzusundan(şehvet isteğinden)naşi değildir.O kadını bana olan cefasından dolayı terk etmiş olsa idim nefsime hizmet etmiş olurdum.Halbuki,nefsim bırak kurtul diyor.Nefsimin bu arzusuna sabır gösteriyorum.Aksi halde nefsi emmareme hakim olamamış olurdum.Biz insanı kamiller,ezelde,Hak Teala'nın yüklediği yükler altında sarhoş ve kendinden geçmiş besili develeri.Binanaleyh kaza-yı ilahiye karşı yüzünü ekşitmek bizlerden asla vaki olmaz.İnsanların tan ve dedikodularından müteessir olmayız.Çünkü bu insanlardaki tan ve teşni'i yaptıran da Hakk'dır.Satranç oyunu olan bu alem tahtasındaki oyun taşlarını hareket ettiren 'de Hak Teala'dır.Her taşı,bir hikmete mebnien istediği gibi oynar,itiraz etmemek,sabırla beklemek gereklidir.Bu nedenle değil bir ahmağın,onun gibi yüz ahmağın kahrını çekeriz.Bu ders bizim şakirtlerimizin dersidir.MEŞAKKATLİ EŞ'E SABIR VELAYETTEKİ İLK DERS İMİŞ.Bu dersten geçemeyen o kadar çok ki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder