23 Mart 2016 Çarşamba

ŞAŞILARLA SOHBET

Sen,Ben,O.Dil bilgisinde bu tabirlere iyelik zamirleri mi başka bir tabir ismi verilir unuttum.Ancak bu aleme mensup tarif şekli.Keseret yani çokluk aleminin tabiri.Vahdet-i vücudu bu alemde tarif etmek bu tabirlerden birini kullanmak olur ki bu tabirler şirk'e tutulmuş ŞAŞILARIN  ifadeleridir."O"diyen "BEN"demek durumundadır ve anlatılanları  dinleyene de "SEN"diyecektir.Halbuki alemde "Sen","Ben"yoktur sadece vücud-i hakiki olan "O"vardır.Bir'i iki gören şaşıların meclislerinde müşrikçe konuşulur.gözdeki şaşılık hastalığı giderilmeden görülen şeylerin birliğini ispat faidesizdir.BİRLİK ve VAHDET hale taalluk eder.Hale ait bir şeyi anlatmak sözle mümkün olacağından söz meydanına girildiğinde ikilik hali galip gelir.Çünkü bir söz söyleyen ve birde söz dinleyeni gerekli kılar.söz söylemek için birliği kaldırıp ikiliğe teveccüh etmek icab eder.Şeyhülislam Abdullah-ı Ensari (k.s)Menazilü's-Sairin de şöyle buyurur:Hakk'ın vahdaniyetini tevhid eden bir kimse ancak o tevhidi münkir olarak tevhid etti.Zira tevhid lügatta müteaddit şeyleri bir yapmaktan ibarettir.Binanaleyh tevhidde birleyen kulun ve birlenen Hakk'ın ve bir de kelime-i tevhid lafzının vücudları lazımdır.bunlar ise isbat-ı keserattır.Halbuki tevhid edenin maksadı keseratı nefy edip Hakk'ı birlemek idi.Böyle iken yaptığı şey isbat-ı vahdete aykırı bir hal oldu"
Sehl b.Abdullah-ı Tusteri hazretleri buyurur ki:"Alimin üç nevi ilmi vardır:Birisi ilm-i zahirdir.Alim onu ehli zahir'e bezl eder(harcar).Diğer ilmi batındır.Ehlinden başkasına açıklamaz.Üçüncü ilim ,alim ile Allah arasında bir sırdır.Bu da alimin hakikat'ı imanıdır.Bunu ne ehli zahire,ne ehli batına izhar eder"

Mevlana Vakfı  İSKENDERUN
Av.Şemsettin KESER
semsettin.keser@hotmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder