26 Mart 2016 Cumartesi

METLİ DEDEM (bir Konya yolculuğu hatırası )...Tülay Kadı

Sevgili Metli Dede' m 
Bu 3 günlük yolculuğuma seninle tanışalım diye çıkmışım meğer...

Zaten bana göre herşey tanışmak kıvamında yoksa tutunmayı seven ben hemen put ediniverir oysa Allah herşeydir! 
Yani çok sevelim ya da nefret edelim diye değil! Hepsi anlaşılmak üzeri ve Allah'ın sanatını seyredelim diye... Hepi topu tanışalım diye : )

Önce yazsam mı bilemedim...
Aramızda kalsa daha mı doğru olurdu yoksa benim gibi doğru yön ve doğru bir işaret arayanlar için vesile mi olmalıydım? 
Ve 2. Şıkkı tercih ediyorum :) 
Ne diyelim yerini Allah doldursun :)
Malum herşeyin Zekatı kendi cinsinden, niyeti ile...

Kelime- i Tevhid, büyük esrar hatta ÖTELERİN kafası ile mutluluktan uçurur adamı... ama ben esRAr- ı mânası için yazıyorum bugun ve METLI DEDE sayesinde! 

Aslında öte diye birşeyde yok çünkü burada ol' AN her yerde böylelikle La ilâhe İLLE de Allah :) 
Hatta Allah' tan bile maksat münezzehlik yani Eşyanın hakikati neyse 0! 
Muhakkak bu kısım bilincimde takılı kaldığım yerdir çünkü la ilâhe yani yalnızca O olan münezzehtir! 

Bunca zaman kendini bilmek ilmi için ansızın uyandığım gece yarılarında dilencilik eden ben, sayende anladım ki METLI DEDE, KENDINI BILMEK ilmine ancak AN bilinci ile gidilir! 
Ve "bilinçten" maksat yalnızca anlayış değildir!
Bilinç aynı zamanda menzile, nasıl gideceğinizin koşullarını oluşturan Araçtır! 

Ve rüyalarda bazı araçlar görürüz hani kimi hızlı kimi yavaş, kimi sessiz kimi ise şatafatlıdır ve hep gideceğimiz menzilin hava ve zeminine göre değişirler!
Kimi an mesabesinde hareket eder artık Hız kavramıda kalmamıştır :) ve öteki yol keskin olduğundan ancak sürüşü makbul olan bisiklettir! 

Ve hepsi rahmet gereği öyle değil mi?
Doğrusunu Allah bilir ama benim şeriattan anladığımda bu! Sistem yani rahmet gereği! 
Ve Herşeyin ondan olduğu ancak hiçbirşeyin o olmadığı Allah nasıl da adaletli ve hakim! 

Anlatabildim mi Metli Dedem?
Bilmem!
Ama işte eşyanın hakikatinin senden sonra Bencesi :) 

Çünkü yukarı da geçen MENZİL aslında AN' dır! 
Ve iman ediyorum ki Metli Dedem bir tek AN içinde tüm anlar mevcut! 
İşte LA ILAHE illallah! 
Ne zaman acı içinde kıvransam, ey Allah'ın velileri ve dostları bana yardım edin der medet dilerdim ve görmesek bile yardım ettiklerini bilirdim! 
Sen Metli Dede buna sikke- i Mühür vurmuş olansın ;) 
sonsuz teşekkürler, sonsuz olan Allah'a! 
Ahmed Kuddusi hazretleri de icazetnamesinde işaret etmiş ancak aciz olan ben işin bilgi kısmında kalmıştım:( 
Ve herşey rahmet gereği... 
Yani hakikat gereği şeriat :)

Varlığımda emeği geçen başta Hz. Muhammed efendimiz ve Ehli beyte sonra tüm ali ve aliyye ruhaniyetlere, özellikle de Metli Dedeme SELAM OL"sun! 

Ve bir kapı, bir felah, ömründe bir aralanma, bir yardım isteyip medet arayanlara duyurulur;
Kelime- i Tevhidi samimiyetle devam edin ve bizlere rehberlik eden Allah dostlarının öğretmenliğine güvenin! 
Tevekkül edip, imana kavuşan böylece kurtulmuştur :) 
Amin
Tülay Kadı Hortum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder