26 Mart 2016 Cumartesi

İSME VE RESME İLTİFAT ETMEYENLER

Bir CAN,AZİZİM'le birlikte yaptığı bir Konya seyahatına ilişkin anısını anlattı.Beş on yıl öncesine ait .Konya Ziyaretimizde Dergaha girdik.Müze müdür yardımcısı olduğunu belirten ,bir kişi Baba Efendi'ye aşırı hürmet ediyor,saygı gösteriyordu."Efendim ,Müze müdürümüze haber verdim şimdi gelecek"diyordu.Aşırı ta'zimden sıkılan Baba Efendi bizden ayrıldı.Ben bu şahısla başbaşa kaldım. müdürün yardımcısı konumundaki şahıs bana sordu:"Bu zat kimdir?".Ben cevap vermedim ve sordum:Niçin merak ettin?.Adam anlatmaya başladı:Hz:Mevlana Efendimizle alakalı bir etkinliğimiz vardı.Misafirler gelecek,salon tanzim edilecek,teşrifat,ikram v.s gibi.Ancak,müze müdürlüğüne tahsis edilen araçların ikiside bozulmuş,onların tamiratı,araç temini v.s için müthiş derecede maddi ihtiyaç husule geldi.Müze müdürlüğünün tahsisatı da yoktu.Bu zat içeri girdi.Odaya geldi.Cebinden bir tomar para çıkardı ve masaya bırakarak gitti.Müdürle ben hayretler içinde kaldık.Şahısla tanışma imkanımızda olmadı.O parayla,o etkinliğe ait tüm masrafları gördük.Sağ olsun sıkıntılarımız kalmadı.Bizde bu amcayı merak ettik.Acaba kimdir?.Bu gün tekrar burada gördüğümde bu merakımı gidermek ve teşekkür etmek istemiştim.Müdür yardımcısına cevap verdim:Anlattıklarınızı anladım.Ancak ben onu anlatmaya kalkışsam siz anlıyamazsınız.Hz:Pirin soyundan olduğunu ifade eden bir çok kimseler var.Herkes kendine bir paye edinmiş.Bu Zat, isimden ve resimden kaçan,hazret-i Pir'in yaşayan hakikatı"dedim ve uzaklaştım.

Mevlana Vakfı  İSKENDERUN

Av.Şemsettin KESER
semsettin.keser@hotmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder