24 Ekim 2021 Pazar

ZEKATI VEREMEMEK

 Necib Sultanım anlatmıştı.Dörtyol'un en zenginlerinden birisi bana geldi.Bu seneki zekatım şu kadar tutuyor diye külliyetli bir rakam söyledi.Bende dağıt dedim.evi olmayanlara ev al,v.s söyledim.O zengin kişi"Yapamam.Beni öldürürler" dedi.Etrafındaki çocuklarının yahut akrabalarının şerrinden sakınmakta idi.Bana "Sana getirsem sen dağıtırmısın?" dedi.Ben Kabul etmem dedi.Bu şahıs dediği gibi dağıtamadı dünyayı değişti.mirasçılarıda çok zarar gördü.

Seyyid Ali baba hazretlerine danışan Kuzuculu'dan "Edikli Osman" denen birisi mübareğe ne danıştı ise hazret ona hitaben "Seni öldürürler" demişti.Gerçekten de bu şahıs başlangıçta kaçakçılık, definecilik v.suğraşıp sonrasında tüccarlığa soyundu.İlçenin önde gelen zenginleri arasında idi.Bir gün iki katlı evinin balkonundan aşağı düşerek öldü (?) dediler.Hadise kapandı gitti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder