8 Ekim 2021 Cuma

HASAN HÜDA HAZRETLERİ

 Anlatan Hazret'in kızından torunu Şerife hanım."Hasan dedem bize yatılı geldiği vakit onunla saat onikiye kadar otururdum.Sürekli yemesi için birşeyler getirirdim.maksadım sohbetini dinlemek ve uzatmaktı.Bir akşam TRT kanalında Türk Sanat Müziği çıktı.Dedeme dinleyelim dedim.O da peki dinleyelim dedi.Birlikte dinlemeye başladık.Şarkıyı bir hanım sanatçı okuyordu.Baktım şarkıyı dinlerken dedem ağlıyordu.Ben, bunun altında bir şey var diye düşündüm.Niye ağladın? dedim.Bana:Çok aşkla söylüyordu dediMevlüt okusa da dinlesek dedim.Daha sonra bir şarkıcı daha çıktı,şarkının sözü "Telgrafın tellerini arşınlamalı, yar üstüne yar seveni kurşunlamalı" idi.dedem tekrar başladı ağlamaya .Şimdi neden ağladın dedim.Bana "Yar üstüne yar sevilmezBir şeyhin varsa onda kal anlamında ağlamış.Çok gezdim,çok gördüm dedi ama aşkı Mevleviler de Muhammet Fikri Efendimizde buldum dedi."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder