28 Ekim 2021 Perşembe

SÖZÜN TESİR ETMESİ İÇİN

 Sözün, nasihatın,sohbetin tesir etmesi için o kimsenin söylediklerini kendi hayatında uygulaması gereklidir.Yani yaşamadığı şeyi söylememelidir.Şu örnek verilir:İmam-ı azam'a bir şahıs gelir.yanında bedeninde yaralar çıkmış çocuğu vardır.Çocuk çok bal yediğinden vücudunda yara çıkmıştır.Adam, İmam-ı Azam'dan çocuğuna okumasını ve bal yeme hastalığından kurtulması için tavsiye ister.İmam buyurur ki "Bana kırk gün sonra gelin" Adem çaresiz çocuğunu alır gider ve kırk gün sonra gelir.İmam-ı Azam çocuğa döner , başını okşayarak "Bir daha bal yeme evladım" der.Çocuk "Olur amca" der.ve bir daha bal yemez ve vücudu iyileşir.Çocuğun babası merakla İmam'ın yanına gelir:"Efendim , bunu kırk gün önce niye söylemediniz?" deyince hazret buyurur ki:Sizin bana geldiğiniz ilk gün ben bal yemiştim.Eğer o gün deseydim sözümün tesiri olmazdı.Ben kırk gün bal yemedim.Biiznillah çocuğun artık bal yemeyecek ve iyileşecektir"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder