26 Kasım 2016 Cumartesi

VELİLERDEN KONUŞAN CENAB- HAKK'TIR

Azim Necib Sultan anlatmıştı.1970 ve 80 li yıllarda Dörtyol'da iki doktor var idi.onlarda dörtyol dışındaki kişiler olup yedek subaylığını bu ilçede yapmışlar,askerlik sonrasında da bu ilçede kalarak doktorluk yapmaya karar veren kişilerdi.pratisyen olmalarına rağmen teşhisleri yerinde olmakla insanlar bu iki doktora giderlerdi.Bunlar Dr.Kemal ve Dr.Yaşar isimli kişilerdi.Bir gece vakti,Dörtyol'un baş meczubu  Sinan Bey'in eve dönüşünü beklerken bir taksi önümden geçti.Taksi içindeki bir genç pencereden bağırıyordu."Bu hastayı İskenderun'a götürüp geleceğim.Ey doktor senin kafana bir şarjör mermi boşaltacağım.Sen babama iğne vurduktan sonra ağzından ve burnundan kan geldi"deyi bas bas bağırıyordu.Babasını Dörtyoldaki bu doktorlara götürmüş,doktor iğne yapınca babasının burnundan ve ağzından kan gelmeye başlamış.Önümde olan bu olay ile alakalı gayri ihtiyarı olarak ağzımdan şu sözler çıktı."Ne doktoru vurması.Sen onun ellerini öp"diye seslenmişim.Ama bu sözü niye söyledim bilmiyorum.Allah söyletti.ertesi gün bu genç dükkanıma geldi."Yahu amca sen hastanın durumunu nasıl bildin?"deyince "Hayırdır?"dedim.Genç anlattı.filan doktora babamı hastalık nedeniyle götürdüm bir iğne vurunca burnundan ağzından kan geldi.İskenderun'a yetiştirin dedi.kızdım.çünkü iğneden sonra bu olay meydana gelmişti.Kızgınlıkla doktora o sözleri sarf ettim.Hastayı İskenderun'a yetiştirdim.hastanedeki doktorda benim bu tepkimi görmüş ki şöyle söyledi:Sen Dörtyoldaki doktorun elini öp iyiki o iğneyi vurmuş ki bu iğne nedeniyle burundaki damar çatlamış ve kan akmış aksi halde beyinde kanama olacaktı ve baban o zaman belkide ölecekti."Döndüm Dörtyoldaki doktordan dünkü halim için özür diledim.Peki sen bunu nasıl bildin?"diye sordu.Azizim buyurdu ki:Tıpla benim ne işim olabilir ki!Allah o an ağzımdan o sözleri çıkarttı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder