25 Kasım 2016 Cuma

TÜRBE ZİYARETLERİ HASTALIKLARDA TEDAVİ YÖNTEMİMİDİR?

Şüphesiz bu inanç meselesidir.Azizim Necib Efendi anlatmıştı.1970 yıllarda Terzilik mesleğini icra ederken Hasta ve rahatsız olduğumu hissettim,ancak Ankara'da doktora gözükmek için Akşam geç vakitte otobüste bilet aldım.Sabah erkenden Ankara otogarına indim.Ekonomik durum kısıtlı olduğu için  yürüyerek Hacı bayram Veli hazretlerine kadar yürüdüm.Cemaat namazdan çıkmıştı.Abdest almak için şadırvanlara vardım ancak etraf kar ve ayaz idi.Şadırvanın üzerindeki depodan akan su ise buz kesiyor.Ellerimi uzattım dayanılacak gibi değil.İçimden nazederek "Abdest almıyorum"dedim.Sonra baktım çeşmeden akan sudan buhar çıkıyor.elimi uzattım sıcak bir su akıyor.Abdestimi aldım.Camiye geçtim namazımı kııdım.Sonra dışarı çıktım.Düşünüyordum.Acaba hangi doktora gitsem,cebimdeki para yetermi v.s diye.GülBaba türbesinin tarafında üç tane taksici erken saatlerde kalın giysilerini giymiş müşteri bekliyorken başlarında kalpak,ellerinde eldiven birbirleri ile şakalaşıyorlar.O esnada Gülbaba tarafından 70 yaşında bir bayan üzerinde bir entari ,ayağında terlik,saçları dağınık vaziyette yukarı doğru çıkarken,taksicilerin önünden geçti,taksiciler bu kadına biraz laf atıp"Hadi iyisin gene iyisin"gibilerden söyledikleri bu sözler bende asabiyet yaptı,taksicilere çatmak istedim.Tam o esnada Kadın tam benim hizama gelmişti.Bana baktı:"Karışma!"dedi."Sabahın bu vaktinde nafakalarını temin etmek için burada bekleşiyorlar.Bırak zevklensinler""diyerek."Sende bir şey yok"dedi.Para vermek için elimi cebime attım ancak"Paran da yok ki,şimdi dön doğru memleketine"dedi.Bir anda hiçbir hastalığımın kalmadığını hissettim doğru otogara gidip dükkana döndüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder