29 Kasım 2016 Salı

ŞİŞMAN HÜKÜMDARIN ZAYIFLAMA HİKAYESİ

Evel zamanlarda gayet şişman bir hükümdar var idi.doktorlarını çağırdı ve şişmanlığına bir çare bulunmasını istedi.Doktorlar aciz kaldı.Sonra tüm ülke çapında çare bulacak kişiler arandı.Sonunda konuşmasını bilen mahir bir doktoru Melike yolladılar.Melik gözlerini ona dikti:"Beni bu delikanlı mı iyileştirecek?"Genç doktor cevap verdi:"Allah meliğin iyiliğini versin.Ben "ilmi nücum"yani astrolji bilgini de olan bir tabibim.İzin ver de bu gece senin burcuna bakayım.Hangi ilaç senin derdine şifa olur,tetkik edeyim"dedi.Bu sözlerle hükümdarı teskin etti ve akşam saraya geldiğinde şöyle dedi:"Ey Melik,senden eman dilerim"O da "Eman senindir"dedi.Genç devam etti:"Senin burcuna baktığımda gördüm ki ,bir aylık ömrün kalmış.Ben seni bu süre zarfında  nasıl iyileştireyim?Eğer bunu sana açıklamamı istersen beni hapset.Sözüm doğru çıkarsa ,beni serbest bırakırsın.Aksi halde ölümüme hükmedersin"
Melik onu hapsetti.sonra melik eğlenceyi bıraktı,insanlarla görüşmeksizin kendi başına mahzun bir şekilde inzivaya çekildi.O günden sonra hiç başını kaldırmaz oldu.Günleri sayıyordu.Gün geçtikçe üzüntüsü artıyordu.Sonunda iyice zayıfladı ve fazla olan yağları eridi.eti azaldı.Bu mihval üzerine yirmi sekiz gün geçti ki melik,genç doktora haber gönderip hapisten çıkarttı.Ona "Bak bakalım,halimi nasıl görüyorsun?"
Delikanlı şöyle dedi:Allah meliki aziz kılsın.Gaybı ancak Allah bilir.Onun sonsuz ilmi yanında bendeki bilgi kırıntılarının bir hükmü yoktur.Vallahi ben kendi ömrümün ne kadar olduğunu bilemiyorum.Senin ne kadar yaşayacağını nasıl bilebilirim.ancak benim yanımda senin bu derdine şifa olacak kederden başkabir çare yoktu.Seni kederlendirmenin de başka bir yolu yoktu".Hükümdar zayıflayınca gence izin verdi ve ona ikramda bulundu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder