25 Kasım 2016 Cuma

ÜSTTEKİ VE ALTTAKİ BELALAR

En’am suresi 65 ayeti:”De ki:”Allah’ın size üstünüzden (gökten)veya ayaklarınızın altından(yerden)bir azap göndermeye ya da birbirinize düşürüp kiminize kiminizin hıncını tattırmaya gücü yeter “Bak, anlasınlar diye ayetlerimizi nasıl açıklıyoruz!” buyrulmuş olup Bu ayetteki “üstünüzden”,”yahut ayaklarınızın altından”tabirleri fiziksel düşünüldüğnde gökten(yıldrım,ses,yağmur) ve yerden(zelzele,toprak kayması,nuh tufanı) kaynaklanan belalar akla gelir.Denilmiştr ki “üstünüzden”ifadesi,yöneticileriniz ile önde gelen güç odakları tarafından gelebilecek belalara baskı ve zulme delalet eder.”Ayaklarınzın altından”tabir ise ,kötü niyetli kölelerinizden,cemiyetin çapulcu ve beyinsiz tabakasından kaynaklanacak ayaklanmaya da yağmalamalara işaret eder.”kiminize kiminin hıncını tattırır”ifadesinden murat bazınızla bazınızı svaştırır.Müminlerin hıncını kafirlere tattırması ve bunun aksiAllah Tealanın sünnetindendir.Bazen de bir bir kısım kafirlerin hıncını ,başkakafirlere tattırır.Bazı müminlere de başka müminlerin hıncını tattırır.Nitekim Hak Tealanın cemal ve celaline dayanan terbiyesininin gereği olarak çoğu zamanlarda ve asırlarda görülen budur.

Hadiste buyrulmuştr ki:”Rabbimden üç şey istedim bunlardan ikisini bana ihsan etti.,birini vermedi,Rabbimden ümmetiminin kıtlıkla helak edilmemesini diledim,bu isteğimi kabul etti.Rabbimden ümmetimin sel ile helak olmamasını niyaz ettim,bunu da kabul buyurdu.Rabbimden ümmetimin düşmanlığınının birbirine olmamasını diledim,fakat bu isteğimi geri çevirdi(Müslüm fiten 20)
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder