28 Kasım 2016 Pazartesi

ÜFTADE HAZRETLERİNDE RU'YETUULLAH BAHİSLERİ

Şeyh Üftade hazretleri şöyle demiştir:İnsan zahirde iki gözü olduğu gibi kalbinde de iki gözü vardır.Kalpteki bu iki göz açılınca kişi bunlarla sıfatların tecellisini müşahede eder.Bu iki gözün iki de gözbebeği vardır.Fakat bunlar çok latiftirler.”insan bu gözlerle sıfatların  tecellilerini müşahede eder”dedik.Çünkü Zat tecellisi ,ancak kalp gözünün arkasında bulunan ve göz bebeği olmayan manevi bir gözle müşahade edilir.Fakat bu müşahede ,mülhidlerin iddia ettikleri gibi değildir.Böyle bir düşünceden Allah’a sığınırız.Çünkü mümkün-i hakiki ,Vacibi hakikiden başkadır.Nasıl böyle olmasın ki,Hakk’a vasıl olan salik,varlığını yok edince (madum)yok olur.Yok olan bir şey hakkında ise hulul ve ittihad bir yana hiçbir hüküm verilemez.bilakis “ittihad”ifadesi kullanıldığında bununla Allah’ın rızasına uygun olarak tam bir yaklaşma(takarrub)kastedilir.Nitekim”falan kimse falan ile müthiddir(birdir,beraberdir)denildiği zaman bu iki kimsenin,birbirinden ayrı iki şahıs olduğundan şüphe yoktur.
Salikin Ma’dum(yok)olmasının manası ise istiğrak denizinde ve tecelli nurları arasında kaybolup gitmesidir.Artık onun nazarında Allah’dan başka bir şey kalmaz.Allah’a tam bir teeccüh ile yöneldiği ve masivadan tam anlamıyla yüz çevirdiği için bakar ama kendisini dahi göremez.Tıpkı gözlerini semaya diken kimseye yeryüzü ,doğuya çevirene  de batı gözükmediği gibi.Yoksa onun harici(görünen)varlığı yok olmaz ve ortadan kalkmaz Cenabı Hakk’ın hazret-i Musa’ya “Sen beni asla göremezsin”buyurmasının sebebi kavminin”Allah’ı bize açıkça göster”^(Nisa 4/153)şeklindeki arzularına son vermek içindir.Musa (a.s) böyle hitap olununca ,kavmi bu hitaba daha layıktır.Yoksa bu hitap Hakikatta Hz.Musa’ya nisbetle değildir.Çünkü o,defalarca tecelli saadetine nail olmuştur. Ve Allah onu,risaleti ve kelamı ile seçmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder