24 Kasım 2016 Perşembe

SAİT PAŞA İMAMI

Said Paşa imamı,Mehmet Akifteki merhamet örneğidir.Akif aşkın,sanatla etle tırnak gibi olduğu Said Paşa imamında ,boğazdaki sultan yalısında "mevlid"okumaya beklenen famat gelirken yolda,"Azıcık dursana oğlum"diye seslenen,sonra da "Ben perişan anayım,dağ gibi evlad gömdüm bu gece,kızımın canı için bir mevlit okutmak istiyorum"diyen kadının davetine icabet eden,bu yüzden saraya gecikmeli olarak   gelen bir mevlüt handan ve Valide Sultan'dan bahseder.Şiirde mevzu edilen hocanın  ve valide sultanın "dağ gibi evlat gömen yaşlı anaya duydukları merhametİslam'ın insanlık tablolarından biri sayılsa yeridir.Sultanı,aciz bir kadına;sarayı da fakirhaneye tercih etmek,ancak mümince bir ruhun ameliyesi olabilir.Akif yol ayrımındaki yeni kuşaklara o aziz ruhları"Said Paşa İmamının"ruhuyla bütünleşmeyeçağırır"
Bugün Yüksek mevkideki bir Bakanın yahut müsteşarın yakınında olabilmek için halkı göremeyenlere engüzel ithaftır.
 Eşin var ,aşiyanın var,baharın varki beklerdin
Kıyametler koparmak neydi ey bülbül,nedir derdin?
Hayır matem senin hakkın değil..Matem benim hakkım
Asırlar var ki,aydınlık nedir,hç bilmez afakım
Teselliden nasibim yok hazan ağlar baharımda
Bu gün bir hanümansız serseriyimöz diyarımda
Ne hüsrandır ki Şarkın ben vefasız evladı
Serapa Farb'a çiğnettim de çıktımhak-ı ecdadı.

Beyazıt camii yerinde duruyor.Ama mimberlerinde Ebussuut yok

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder