27 Mayıs 2016 Cuma

EVLİYADAKİ AYNİYET-GAYRİYET


İnsan-ı Kamil,bazan öyle bir hal içinde olur ki bu hali gören kimse onun Hakk'ın yeryüzündeki bir temsilcisi,ayniyyeti olduğuna hükmeder.Sonra İnsan-ı Kamilde başka bir hal olan beşeriyet vasfı galip geldiğinde "Bu normal,bizim gibi"diye düşünürüz.Efendimiz her iki hale de işaret etmiştir."BENİ GÖREN HAKK'I GÖRDÜ" hadisinde ayniyet,"Ben ancak sizin gibi bir beşerim"hadisinden de gayriyet anlaşılır.Ayniyet ve gayriyet meratibi vücudun gereği olmakla "Hayretten"kurtulmak zor olur.İbni Arabi hazretleri bu nedenle buyurmuştur ki:
"Rab Hakk'tır,abd de Hakk'tır.Mükellef olanın kim olduğuna şuurum olaydı ne olurdu!Eğer sen abd dersen o ölüdür;ve eğer (Rab)dersen,teklif olunan nerede?"Mevlana Efendimiz Divan-ı Kebirde buyurmuştur ki:"Nas indinde benim aşık olduğum sabit oldu.Şu kadar ki ,aşkımın kime olduğunu bilmediler.Onun ruhu benim ruhum ve benim ruhum da onun ruhudur;bir bedende iki ruhun yaşadığını kim gördü?"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder