3 Eylül 2015 Perşembe

MAL-BEDEN-RUH

Değerlilik yönünden başlıktaki diziliş gibidir.İzah gerekirse;
Mal bir bedeldir.mala gelen bir zarar ve ziyan,bedenimize gelecek muhtemel zararlara bedel olur ve bedenimiz o musibete uğramadan selamette kalır.Tabi ki bu durumda rıza gerekir.Malın telef olmasından dolayı ah vah ve şikayetin olmaması gerekir.
Bedene gelen bir zarar ve ziyan ise Ruh'a(can'a)bedeldir.Hastalıklara sabrımız ve rızamız ruhumuzu cilalar ve kuvvetlendirir.
Malın(maddenin)bir ömrü vardır.En sert demir ve çelik bile 50-100 sene sonra yok olur.Bedenimizinde bir ömrü vardır.100 yıl yaşan nadirattandır.Ama ruhumuzun ebedle alakası olduğundan mal ve bedeni Cenab-ı Zül Celal 'i Ruhumuz için sigortalamıştır.Razı olanlara.
Bazen düşünürüm:Razı olmayıp şikayetçi olmakla bu zarar gitmiyorki.Zarar yine yapacağını yapıyor.Bunların hali ne ola ki?
Cenab-ı Zülcelal şüphesiz bunlar içinde bir iyiliği var.Ağlayan,zırlayan çocuğunu tedip eden anne,çocuğunun zayi olmasını istermi ?istemez.
Ancak asıl tehlike,bela ve musibetlere hiç uğramamaktadır.Çünkü bela ve musibet olmazsa SAHİP hatıra dahi gelmezmiş.Tıpkı Firavun'da olduğu gibi.400 yıl yaşamasına rağmen başağrısı dahi çekmemiş.Firavunun ,diş ağrısı görmemesi için Dişlerinin tane tane değil de Yekpare olduğu söylenir.Bilmem doğru mu?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder