21 Eylül 2015 Pazartesi

HESAP GÜNÜ RUH CESET TARTIŞMASI

İnsanlar arasında çekişmenin eksik olmadığı hesap günü,Ruh ile cesette tartışır.Ruh der ki:"Ya Rabbi ben senin ruhunum.Beni cesede sen soktun.benim suçum günahım yok".Ceset Der ki:"Yarabbi bu ateş gibi ruh senin emrinle bu cesede girdi.Benim elimde bir şey yokki tasarruf onundur.Oturmam,kalkman,yemem,içmem ,ayıplarım ve günahlarım ve hayatım ruh iledir.".
Cenab-ı Hakk,"Ben aranızda hüküm vereyim"deyip şöyle buyurur:"İkinizde söyleyin.Bir ama(kör)ile bir kötürüm(ayakları sakat)bir bahçeye girmişler.Kötürüm ama'ya "Bu bahçede güzel meyveler var gördüm.eğer ayaklarım olsaydı koparıp yerdim"dediğinde,kör olan ona:"ben seni omuzuma alayım"deyip kaldırdı.Kötürümde meyvelerden kopardı.beraberce yediler.Bu durumda suç kimin?.Ruh ve ceset birlikte:"Yarabbi ,suç ikisinindir"dediklerinden Hakteala da:"kendinizin suçluluğuna kendiniz hükmettiniz buyurup iyilik ve kötülüklerinin yakışan cezasını verir".(İbni Abbas r.a)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder