29 Eylül 2015 Salı

ZEVK VE İRFAN MESELELERİ

Ahmaklar mescide secde ediyorlar,diğer taraftan evliyaullahı tahribe çalışıyorlar.
Ey eşekler mescit mecazdır.Evliya hakikattır.Enbiya ve evliyanın batınından başka mescit yoktur.
bu heykeli adem bir nikaptır,biz bütün secdelerin kıblesiyiz.
Ben külliyen o şey oldum ki o şey cümle üzerine Yemindir(Hz.Mevlana)


Siz beni arif olsa idiniz(beni bilseydiniz,tanısaydınız)bana secde ederdiniz(Hz..HARAKANİ)
(Bu sözler aşağıdaki hadis-i şeriflerin ışığında değerlendirilmelidir)
Beni gören Muhakkak Hakkı görür(Hadis)
"Yerime ve göğüme sığmadım ve lakin taki ve naki olan mümin kulumun kalbine sığdım"(Hadisi kutsi)
Bu sözler ehli zahirin havsalasına sığmadığından kimi tevil eder kimi inkar eder.Herkes kendi mertebesinde mazurdur.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder