30 Eylül 2015 Çarşamba

Bir piyano'nun 88 tuşu varmış masalı





Bir piyano'nun 88 tuşu varmış
.36 tanesi siyah renkte gerisi beyaz renkte imiş.Sadece beyaz tuşlar olsaydı zevksiz bir melodi çıkarmış.Hayat bir piyano'ya benzetilirse beyaz tuşlar CEMALİ,siyah tuşlar CELALİ esmalarmış.Herkes kendi istidadına uygun melodi çıkartırmış.CELAL/ŞER gibi gözüken siyah tuşlara basmadan nefsin akordunu yapmak mümkün değilmiş.Piyanonun tuşlarını görerek siyah ve beyazı birbirinden ayırmak FARK imiş ki bu görünen alemin realitesi imiş. Piyanonun arka kapağını açanlar "CEM"i zevk edenlermiş ki ne tuş görür ne renk görürmüş.Araz'la zuhur eden kesret,yerini VAHDET'e bırakırmış.



HAKKIN GİZLİ VELİSİ BİR HAMZAVİ MELAMİ

ÇOCUK İKEN FAKİRE SIRRIYLA OLDU HAMİ

NAFİZ NAZARLARINDAN AKMAKTA OLAN HİMMET
SIRRIMA NÜFUZ EDİP OLDU YÜCE BİR NİMET
YILLARCA SÜRDÜ GİTTİ.BU RAHANİ TESİR
GÖNLÜM OLUNCAYA DEK,RUHİ SULTANA ESİR
Ganiyyi Muhtefi
******

Bu hususların  sözle izahı olamayacağından zevk ve irfan konuları denmiş.Diğer bir anlatımla tadmak veya yaşamakla bilinmesi mümkün olup anlatmakla(sözle)bu hususun varlığı ispat edilemez ancak işaret olunabilir.Cenab-ı hakk'ın Adem A.S secde emrinden de bu hususa işaret vardır.Çünkü,Hz.Adem-Melekler-secde etme hususu devam ediyor.Şöyle ki,ruhlar aleminde olmuş bitmiş bir durum,dünya dediğimiz şehadet(kesafet)aleminde de sahneye konuluyor.Kötü deneyimler yaşayanlar(sahtelerle karşılaşıp iyi niyetleri suistimal görenler)şüphesiz bu kavramlara tereddütlü yaklaşıyorlar.Bu da çok normal.Ancak doğruların değerini eğriler sağlar.eğri olmasa,doğru diye bir kavram olmazdı.Cenab-ı Peygamber hadislerinde ricalül gayb erenlerinin işaretleri mevcut."Kıyamete kadar ümmetim içinde İbrahim meşrebi üzerine şu kadar kişi bulunacak v.s"şeklindeki hadislerde bu mevcuttur.Kur'an da bulunan ayette Cenab-ı Hak Hz.Musa ile konuşması anlatılır.Bu ağaç Turi Sina da bulunan bir ağaç olup Hakk bu ağaçtan Hz.Musa'ya seslenmiştir.Bu ayetteki Hakk'ın ağaçtan konuşmasını kabul ediyoruz da insan-ı Kamil'den konuşması niçin garip oluyor?Tereddüt ettiğiniz hususlar aslında Sistemin özü,merkezi,mihenk taşı.Bu özü yakalayamayan veya kabullenemeyen akıntıya kürek çekerek ömrü heba etmekte.Ancak yine tekrarlamak zorundayız...Değerli olanın sahtesi olur.Mesnevinin çok yerinde sahte şeyhler,mürşitler anlatılır.Keza Manevi yolda ilerleyipte yoldan çıkanların halleri anlatılır.Demek ki bunlar sistem içinde mevcut.

Birde şu hususu büyükler ifade eder.Kişi kendini bilir Halk bilmez.Yahut Kişi kendini bilmez Halk bilir.yahut kişiyi ne kendi bilir ne halk bilir diye bir örnekleme yaparlar.Hani Hz:Beyazıt vaktin kutbunu aramış,şamda bir demirci denmiş,vardığında ümmi olan o demirci Hz.Beyazıda çok hürmet gösterip eline sarılmış ve ümmi olduğu için kendisine birşeyler öğretmesini istemiş.Zamanın kutbu olduğunu o zat bilmiyor.Peki bu nasıl olur dersen:Tasarruf tamamen Allah C.C ın elinde.Kulda güç yok ki.Kulunda,kutbunda tecelli eden "O".Kulda güç var dersek Şirk olur.Çok ince konular.

ALINTIDIR


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder