21 Ağustos 2015 Cuma

MUSİBETLERDEN MUHAFAZA İÇİN DUA

Yaşayan Hatay-Dörtyol'dan mimar Ömer Özel
1979 yılı.Dörtyol Lisesinde Matematik öğretmenliği yapıyorum.Anarşi diz boyu.Kavgasız gün geçmiyor.öğrenciler sağcı-solcu ayrılmış sınıflara baskın yapılıyor.Can güvenliği yok.Bu ortamı Nakşi Meşayih Ziya Efendi'ye anlattığımda bana her sabah okuyacağım sureleri ve ayetleri söyledi.Bu ayetler:(BAKARA SURESİ 246-Nisa Suresi 77-Maide suresi 27-Rad suresi 16)
Bu ayetleri her gün okumaya başladım.Bir gün ikinci katta matematik dersi esnasında öğrencilerden biri:""Hocam,bu gün solcular bizim sınıfa baskın yapacaklarmış .Ders yapmayalım"dedi.Bende eğer böyle bir şey olursa ,kapı açılıp sınıfa girmek isterlerse ayağa kalkmayın,herkes otursun "dedim.Gerçekten biraz sonra sloganlar atarak bir gurubun okul avlusuna girdiğini ve ikinci kata çıktığını gördüm.Sınıf kapısına gelmişlerdi ki ben kapıyı açtım.Kiminin elinde sopa,kiminde bıçak v.svardı.gurubun içinde okuldan tanıdığım öğrencilerde vardı.Sınıftaki öğrenciler oturuyordu.Hiçbiri ayağa kalkıp panik yapmadı.Ben kararlı bir şekilde"İÇERİ GİRMENİZ İÇİN BENİ TEPELEMENİZ GEREK.BUNA CESARET EDEMEZSİNİZ.HAYDİ İNİN AŞAĞIYA"diye bağırmışım.Hayrettir ki hepsi kuzu kuzu alt kata indiler ve sonra okulu terk ettiler".
Bu ayetlerin meali aşağıda arz edilmiştir:
BAKARA 246
"Musa'dan sonra beni İsrail7in ileri gelen kimselerini görmedin mi?kendilerine gönderilmiş bir peygambere:"Bize bir hükümdar gönder ki (onun komutasında)Allah yolunda savaşalım"demişlerdi."Ya size savaş yazılırda savaşmazsanız"dedi."yurtlarımızdan çıkartılmış,çocuklarımızdan uzaklaştırılmış olduğumuz halde Allah yolunda neden savaşmıyalım"dediler.Kendilerine savaş yazılınca ,içlerinden pek azı müstesna geri dönüp kaçtılar.Allah zalimleri iyi bilir.


ALİ İMRAN 181
Kendilerine,ellerinizi savaştan çekin,namazı kılın ve zekatı verin denilen kimseleri görmedin mi?Sonra onlara savaş farz kılınınca ,içlerinden bir gurup hemen Allah'dan korkar gibi ,hatta daha fazla bir korku ile insanlardan korkmaya başladılar.da"Rabbimiz!savaşı bize niçin yazdın!Bizi yakın bir süreye kadar ertelesen olmazmıydı."dediler.Onlara deki:"Dünya menfeatı önemsizdir.Allah'dan korkanlar için ahiret daha hayırlıdır.ve size kıl payı kadar haksızlık edilmez"
MAİDE 27
Onlara,Adem'in iki oğlunun haberini gerçek olarak anlat.Hani birer kurban takdim etmişlerdi.de birisinden kabul edilmiş,diğerinden ise kabul edilmemişti.(Kurban kabul edilmeyen kardeş kıskançlık yüzünden)"Andolsun seni öldüreceğim"dedi.Diğeri de "Allah ancak takva sahiplerinden kabul eder"dedi.
RAD 16
(RESULÜM)De ki:"göklerin ve yerin rabbi kimdir?"De ki "Allah'tır"Deki:"O'nu bırakıpta kendilerine fayda ve zarar verme gücüne sahip olmayan dostlar mı edindiniz?"De ki:"Körle gören bir olur mu hiç?Ya da karanlıklarla aydınlık eşit olur mu?"Yoksa O'nun yarattığı gibi yaratan ortaklar buldular da bu yaratma onlarca birbirine benzermi?göründü.De ki:"Allah her şeyi yaratandır.ve o Bir'dir karşı durulamaz güç sahibidir"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder