21 Ağustos 2015 Cuma

FIRINCI MEHMET AĞA

Mehmet TANRIÖVER. Aslen Arnavutluk PRİŞTİNE'Lİ. Arnavutluk'da  1879 de doğmuş. Arnavutluk'a gidişleri Karamanoğlu Mehmet Bey zamanında.onun akrabası. Babası Osmanlı ordusunda subay. 1914 yılında Arnavutluk'tan ayrılıp konar göçer bir şekilde 1917 de Ermenilerin bol olduğu Dörtyol'a yedi hane olarak gelirler.Ermeni Başkaldırmasında geçici bir süre Adana'ya taşınsalar da 1922 yılında tekrar dönerler. Bu bilgiler, kızının oğlu olan ve İstanbul Osmanlı arşivlerinde çalışan Muhammet Ergün'e aittir.
Manevi yönden, Adanalı Sami Efendi Azizimize bağlı olduğu ifade edilir. Fırıncılık yapar. Bloğun önceki yazılarında kendisiyle alakalı anekdotlar aktarılmıştı. ERBAKAN hocanın, zaman zaman akşam vakitleri Dörtyol'a gelip, merhum  Ali KAPLAN isimli şahsı da  yanına alarak ziyaretlerine gittiğini bizatihi Ali Kaplan'dan duymuştum..
...
AZİZİM NECİP EFENDİ'den:
Tarsusta bulunan Ashab-ı Kehf'e ziyaret amacıyla gitmiştik.Bizlerle birlikte Ziya efendide vardı.Cami imamı bize nereli olduğumuzu sordu. Dörtyol'lu olduğumuzu öğrenince "Fırıncı Mehmet Ağa sağ mı?dedi. Bizde evet deyince bir anısını anlatmaya başladı:Birkaç yıl önce idi. İdrar yollarından rahatsızdım. Sürekli sancı olup idrarımı tutamıyordum. Namaz kılmam zor olduğu gibi, o yıl Hac için gitme sıramda gelmişti. Çaresizdim. Burayı ziyarete gelenlerden birine halimi söyleyince "Dörtyol'da fırıncı Mehmet ağa var. Oraya git sana okusun"dedi. Çaresiz Dörtyol'a gittim. Sorarak yerini buldum. Fırındaydı. Selamlaştık. Tarsus'tan geldiğimi ve mazeretimi söyledim. Bana "Madem o mübarek yerin imamısın. Dolayısıyla Kur'an okumayı biliyorsun. Falan sureyi oku dedi. Söylenileni yaptım. Hastalığım geçti. Rahatlıkla hacca gittim. Kendisine selamımı iletirseniz memnun olurum.dedi.(Not: Suresi ismini nakleden unuttuğunu ifade etti)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder