21 Ağustos 2015 Cuma

MURTAZA AZİZ'e devam

Anlatan Özerli mahallesinden rahmetli HasanİNCE:
Bir bayram günü Babamla birlikte  Murtaza hocayı,evinin olduğu Karakese köyünde ziyaret için yola çıktık.Yol üzerinde,ramazan gecelerinde davul çalarak sahura kaldıran abdallar(romenler),yine davul çalarak evlerden yöresel adet gereği bir şeyler istiyorlardı.Babam dedi ki:Oğlum Hasan,üzerimizde onlara verecek kadar paramız yok öbür yoldan gidelim"demesi üzerine yol değiştirerek Murtaza hocaya vardık.hal hatır sorduktan sonra Murtaza Hoca,babama dedi ki:"Yusuf kardeş,buraya gelirken yolunuzu niçin değiştirdiniz.Abdal Allah'ın kulu değilmi?"Babamla ben şaşırdık mahcub olduk ki yaratılanın itibarını anlayamamıştık.
..
Bir gün Murtaza Hoca'yı ziyarete gitmiştim.Otururken içeri bir adam selam vererek girdi.Ama adam kayboldu.Müteakiben aynı şekilde iki adam daha geldi.Hoca onlarla konuşuyor ve tartışıyordu.bir müddet sonra gittiler.Hocamın yüz ifadesindeki rahatlıktan cesaret alarak "Hocam bunlar kimlerdi?ne konuşuyordunuz?"diye sordum.Hoca cevap vermedi.Herhalde duymadı dedim.Tekrar yüksek sesle aynı suali bir kaç defa tekrarladım.Yine cevap yoktu.Sonunda dedi ki:"Boşuna nefesini tüketme soruna cevap veremem.Sırrı saklamayanın ser'i(başı)gider"


:::
Hoca efendiyi ziyarete gitmiştim.Kapısı kapalı idi ama içeriden bir takım sesler geliyordu.Dikkatle dinledim konuşmalar arapça idi.durup bekledim.Konuşmalar kesilince kapıyı vurdum.Kapı açılmadan içeriden "Gel Hasan"dedi.İçeri girdim odada Hocadan başka kimse yoktu.Hoca efendi bana dedi ki:"Biraz önce gelseydin kimi görürdün biliyormusun?Veysel Karani hazretleri buradaydı.Hemde devesiyle gelmişti"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder