11 Mart 2023 Cumartesi

KURT İLE KARŞILAŞAN EVLİYA

 Evliyanın biri ormanda gezerken bir kurtla karşı karşıya gelir.Hazret kurda derki:"Sen beni istersen parçalayıp yersin" der.ve ilaveten "Halbuki ben seni parçalasam etini yemem"der.

Kurt dedi ki:Evet, çok doğru bir söz.Seni yemek bana helal.Çünkü Hakk beni bu tabiatta yarattı.Sanada bu tabiat icabı etimi haram etti.Fakat aramızdaki büyük farkın, inceliğin sırrını biliyormusun) dedi.

Evliya:"Evet biliyorum" dedi.Fakat utanmamam için bunu söyleme" dedi.

Evliya anlattı:"İnek, koyun.İnsan yer mi?,saldırır mı kurt gibi ..Bin defa hayır.Amma biz onlara saldırıp yiyoruz.Açlıktan kurt aslana bile saldırır amma kaçan kurttan zarar gelmez.

Evliya ve Kurt ayrı yönlere giderken kurt dönüp şunları dedi:"Bana zalim derler, amma hiylem yoktur.Fakat insanların çoğu zulümlerini hiyle ile örtmeye çalışırlar.Aslında zalimdirler.Örtüleri hiyledir.

Benim seni parçalayacağımdan korkmadın mı? diye soran kurt'a "Hayır dedi.Ölümden korkacak yaşı çoktan geçtim.Saçlarımın bembeyaz olduğunu görmüyormusun?

Kurt:"Görüyorum dedi.Ondan dolayı seninle konuştum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder