17 Mart 2023 Cuma

İNSAN OLDUĞUNU İSPAT

 Hacı bektaş-ı Veli hazretlerine bir garip gelmiş

-Ya sultanım, bana öğüt ver de yapayım

-Hiç yapmadığını yap demiş.

-Garip , yapmadığım kalmadı.Yok demiş

-O halde bütün yaptıklarına tevbe et.Sonra gel kulağına bir şey söyliyeyim

Garip adam gitmiş bir sene sonra tekrar gelmiş.dediklerini Yaptım efendim.Kulağıma bir şey söyliyecektin..buyrun demiş..

Hünkar:Yanaştır kulağını demiş.Tevbe ettiklerine tekrar başla, tekrar gel demiş..

Garip gitmiş, bir sene sonra tekrar gelmiş.Yaptım efendim demiş

O zaman koca Sultan; Hayvanlar asla insanları kabul etmezler.İnsanlar ne kadar zorlasalar onların kadrosuna giremezler.İnsanlar bocalamalarında tahkir makamında hayvanların isimlerini kullanırlar.Halbuki hayvanlar en temiz mahluklardır.Onlara sual yoktur.Sual ve azap olmadığı haldeinsanların emrine verilmişlerdir.Bu sözlerimden bir şey anlamadın hiç..Eşek demiş..Sen dediklerimi yapmakla insan olduğunu ispat ettin.Hakkın emri böyle, muradı böyledir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder