11 Mart 2023 Cumartesi

ALLAH ZÜL İNTİKAM SAHİBİDİR

 Hak Teala kulunu affetmek için bahane arar.Cenneti vardır,cehennemi vardır.Aynı zamanda zülintikam(intikam )sahibidir.Seriyül hesap sahibidir.Allah nasıl öç alır, neyin öcünü alır.?

Hak Teala yarattığı maddi ve manevi kanunların hizam, disiplin ve adil bir şekilde işlemesini urzu buyurmuştur.Maddi ve manevi bir hadisenin tahammül hududu aşıldı mı , evvelce mevcut kanun icabı hemen tecelli eder.Yarattığı o şeyin intikamını alır.Bu da kanunun değişmez adil olması dolayısıyladır.Burada acımak mevzubahis değildir.Hatta,"Adaletin kestiği parmak acımaz"  sözü maddi, kimyevi, fiziki  ve manevi kanun icabıolduğunun küçük bir ifadesidir.bundan dolayı zülintikamdır.

Benzine ateş attınmı hemen parlar.Bu her iki maddenin yaratılışında değişmeyen kanunun icabıdır.Kısasa kısas, insanların kanunları hiçe sayarak hududu aşmalarında: Cezayı, hesabı, intikamı bildirdiği kulların kendilerine verdirir.

Yardımcınız Allah'dır buyruluyor Niçin?Neye karşı yardım?Başka bir yerden gelecek afet, dert,düşman için ben arkanızdayım, ona karşı ben koyarım manasını çıkartmamak gerek.Haşa.Aksine "Ben, sizi yarattım.Akıl irade verdim.Nefis vererek serbest bıraktım.Bu serbestiyet sırasında kainattaki kunanlar ki maddi ve manevi bunlar sünnetullahtır.bunlardan kaçmanız için sebeb ve hudutlar koydum.Bunlar benim kanunlarımdır.Onlar da sizin yardımcınızdır demektir.Bundan dolayı yegane yardımcınız onları koyan Allah'dır demek olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder