17 Mart 2022 Perşembe

LA FETA İLLA ALİ LA SEYFİİLLA ZÜLFİKAR

 bu sözü Efendimiz (SAV) söylemiştir.Uhud savaşında Efendimiz (SAV) müşriklerin kuyu tuzağına düşmüş,otuz kadar sahabede kuyunun başında ölüm kalım mücadelesi ile onu korumak için savaşmaktadır.Zabeyr ve Talha (r.a) Efendimizi korumak için efendimizin üzerine atılmışlar birisinin kolu , diğerinin bağaı kesilmiştir.Kuyunun başı İslam şehitleri ile dolu.Efendimiz kuyuda göbeğine kadar kan birikintisinde.Hz.Cebrail geldi:şöyle dedi:"NADE ALİYYEN MAZHARIL ACAİB:Ali'yi çağır acaiblerin zuhur ettiğini göreceksin.TECİDHÜ AVNEN LEKE FİNNEVAİB:Senin en sıkıntılı zamanlarında kimsenin sana yardım edemediği zamanda onu sana yardımcı bulacaksın.Lİ İLALLAHİ HACETİY:Benim Allahu Tealaya hacetim var.Allah Teala Ali'nin sebebiyle bu sıkıntılarımı gidersin.Bİ NÜBÜVVETİKE YA MUHAMMED:bunların hepsi senin peygamberlik nübüvvetin hürmetine, senin hürmetine olacak.

Efendimiz (SAV ) bu duayı okudu.Hz.Ali'yi çağırdı ve sonunda YA ALİYYÜ, YA ALİYYÜ, YA ALİ EDRİKNİ VE ALEYYE MAHVİLİY:Ya Ali, Ya Ali,ya Ali;Benden tarafa dön ve beni hatırla , beni idrak et gelbeni kurtar" dedi.Bu duayı söyleyen Cebrail, söyleten Hak Teala'dır.Medinede görevli kalan Hz.Ali bu çağrıyı duydu,düldüle atalı ve yetişti.Kuyunun başında ne kadar kafir varsa kılıçtan geçirdi ve Efendimizi kuyudan çıkartarak Uhud dağının ulaşılamayacak bir yerine çıkardı.Bunun üzerine Efendimiz bu sözü buyurdu "Ali den başka fethedip , harbi kazanacak kimse yoktur.Zülfikardan başka kılıç yoktur.Çünkü huzurda tek sallanan kılıç Zülfikar idi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder