29 Mart 2022 Salı

BİR ALBAYIN NOTLARINDAN

1938 Erzincan Depremini yaşayan bir Albay'ın notlarında geçmiş:"Deprem günü,Alayın içinde idim.Nizamiyenin dış kapısında birisinin yüksek sesle bağırdığını duydum.Emir çavuşuma 'Çavuş git bak bakayım kim niye bağırıyor'.Çavuş birazdan geri geldi ve :Albayım.Meczup görünüşlü Bir adam yüksek sesle "Deprem olacak beni  Albayla görüştürün."diye bağırıyor.Neyse bu adamın yanına gittim ve bana "Albay,deprem olacak askerleri dışarı çıkart, okullardaki öğrenciler okulları boşaltsın!". Benim okullara müdahale etme yetkim yok ancak Kışla  içerisinde bulunan erleri, mıntıka temizliği bahanesiyle emir verdim,binalardan çıkarttım .Biraz sonra Erzincan Depremi oldu.En az zayiatla atlattık"

Bloğun önceki yazılarında Necib Sultanım da anlatmıştı.Erzincan'da deprem olacağı haberini alan kutuplardan biri,Erzincana gitmiş, bir otele yerleşmiş.Deprem olduktan sonra hazret bir bakmış ki kendisi otelin dışındaki bir yerde sapasağlam bir vaziyette.Deprem olmuş bitmiş bile.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder