29 Mart 2020 Pazar

SÖZÜ İLERİYE TAŞIYANLAR

Sözü ileriye taşıyanlar insanı Kamillerdir."Enel hakk"hazreti Mansur söylerken Ebül Hasan harakani hazretleri bu sözü bir tık ileriye götürüp "Eğer beni bilse idiniz bana secde ederdiniz" buyurmuştur. Bu söz şeriata aykırı gözükse de hakikatte doğrudur. Kendi hakikatine vasıl olan insanı kamilin kendisi Hakk'ın emri marufudur. Onun söz ve fiilleri "O'nun kulağı,gözü, dili ve eli olurum"hadisi kutsisi mucibince Hakk'ın ondan cari olan söz ve fiilleridir. O, Hakkın bir aleti mesabesindedir. Bu zamanda Hak Teala insanlara insanı Kamilden konuşur.
Hz. Pir Mevlana efendimiz bu manayı izah edip aklımıza delilleri ile yakın etti:
"Yani Hak Teala ağaçtan, Musa (a.s)'a hitaben "İnni enallah"(Muhakkak ki ben Allah'ım)-Kasas 28/30- buyurdu ki ,bu kuran-ı Kerim'de mezkurdur. Ulemai zahire bunu inkar edemeyip kabul ederler. Fakat ağaçtan daha üstün olan beşerden söylerse, bunu kalb ve akıl körlüğünden dolayı niçin inkar edersin?"
"Bu ademin heykel-i cismi yüz örtücü bir nikaptır. Biz bütün secdelerin kıblesiyiz"
"İşaret söyleyici olan Mansur halk tarafından darağıcına geldi; halbuki sen benim esrarımın sertliğinden ve şiddetinden dolayı Hallac beni darağacına çeker" buyururlar.
Hz. Mansur "ene" demekle bu sırrı kendisine tahsis etti. Hz. Mevlana kendi sözlerinde bütün insanı kamillere tamim buyurup daha açık söyledi. Divanı Kebir de sözleri şöyledir:
"O dilber-i ayyar her lahza şekil ile zahir oldu; gönül kaptı ve gizlendi. Her dem başka libaslar ile zahir oldu; bazen ihtiyar ve bazen delikanlı oldu. Bir vakit Nuh (a.s) oldu ve dua ile cihanı tufana gark etti. Kendisi gemiye bindi. Bir vakit Halil (a.s) oldu ve ateş içine çıktı; ateş onda gülistan oldu. Nihayet Arab var olan şekilden zahir oldu, cihanın darası oldu. Mevlana Celaleddin küfür sözünü söylememiştir ve söylemez; ona münkir olmayınız. Kafir bu sözleri inkar üzerinde zahir olan kimsedir ki , cehennemliklerden oldu"...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder