26 Eylül 2018 Çarşamba

TUR VE MUSA HABERİ

Araf suresi 143 ayette bu haberanlatılmıştır.Hz.Musa,Allah'ı görmek ister."Sen beni göremezsin ama şu dağa bak, oray tecelliedeceğim.Eğero dağı yerinde durur görürsen beni görürsün"diyen Hak Teala dağa tecelli edince dağ paramparça olup Hz.musa yere düşerek bayıldı.Sonra ayıldı ve dedi:"İnandım, görünmezmişsin , sana tevbe ettim.Beniinananların ilki eyle"
Bu kıssanın enfüsi manasına gelince:Tur'dan kasıt gönüldür.Musa, Musalığı ile Allah'ı görebilir mi? göremez.Nasıl görecek?.Musa'lığı yok olunca.Allah,Musa'nın gönlündekivariyet dağına tecelliedince ,Musa'nın variyeti paramparça oldu.Benliği yok oldu.Benlik yok olunca Musa düştü bayıldı.Musa'nın benliği kalkınca gördü ve "Sana tevbe ettim" dedi.Zira variyetle allah görünmez.Ben inananların ilkiyim ifadesi , gördüğüne işaret etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder