Cenab-ı Hakk, maddi bir varlık değildir ki insanla birlikte olsunİnsanın Allah'la beraber bulunması tamamen manevi ve ruhani bir haldir.Biz aciz insanların anlaması için manevi büyükler bunu misallerle anlatmışlardır.Kutsi hadislerde anlatılanı maddi birliktelik şeklinde algılamamak gerekir:Kutsi hadiste buyrulmuştur:"Ey Ademoğlu .Hastalandım, benim hatırımı sormaya , beni yoklamaya gelmedin.Senden yemek istedim bana yemek vermedin.Senden su istedim , bana su vermedin".İnsan dedi ki:"Ya Rabbi, ben seni nasıl görebilirim?Ben senin hatırını nasıl sormaya gelebilirim?Sen alemlerin Rabbisin ; hastalık gibi hallerden münezzehsin.".Allah buyurdu ki:Filan kulum hastalanmıştı,ne diye onu yoklamadın, hal hatır sormadın?Bilmiyor mu idin ki onu yoklamaya gelseydin beni onun yanında bulacaktın".Senden yiyecek istedim , ey Ademoğlu, beni niye doyurmadın?Kul;"Ya rabbi ben seni nasıl doyururum?der.Allah buyurur ki "Filan kulum senden yiyecek istedi .Ne diye onu doyurmadın?Bilmimiyormusun ki onu doyuyurursan , bu hareketin ecrini benim yanımda bulacaksın"(Cami- üs sağir cilt 5 sh 65)
Yaratılanlar içinde en büyük tecelliye insan mazhar olduğu için ve insanda ilahi emanet , ilahi nefha bulunduğu için Allah Teala7nın insana bir yakınlığı vardır.Hz:Mevlana Mesnevi'de buyurur:Nasın(insanların) Rabbi olan Allah'ın , insanların ruhu ile birleşmesi , bir yakınlığı vardır.Fakat bu yakınlık nasıldır tarif edilemez.Hiç bir şeyin yakınlığı ile kıyas edilemez.
Herhangibir insan ile buluşmak , oturmak , Allah7ın velileri ile oturmaya benzemez.Allah teala ,velilere tam tecelli ettiği için onlarla oturmak Allah7ın huzurunda bulunmuş gibi manevi bir duygu içinde kendinden geçmektir.Bir velinin huzurunda otururken manen içimiz yıkanır , ruhen tazeleniriz.Onun manevi gücü ile kendini gizleyen büyük yaratıcının varlığını, sevgisini gönlümüzde duyar,Allahımızı vicdanen hissederiz
Şeytan her kimi kerem ve keramet sahibi olanlardan ayırırsa onu kimsiz kimsesiz bırakır da başını yer
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder