30 Eylül 2018 Pazar

SEN,BEN,BİZ,SİZ,ONLAR

Özde birliğe ulaşıldı mı sen,ben,siz,biz pazarı dağılır.İnsanın yaşantısında busırrın yaşandığı en belirgin örnek bütün varlıkların (bitki,hayvan,insan)  uykuya daldıkları rüyasız derin bir uykudur.İştebu an varlığın birliği halidir.Acı yok,ızdırap yok,kaygı yok,dertyok,sevinç yok,konuşma yok,dinyok,diyanet yok,sen,ben yok.Bütün isimler e resimler silinmiştir.Uyanınca kendivarlığımızın farkına varıyoruz.Önce bendiyoruz.sonra evren içindeki evren beliriyor.
Uykuda nemekan var ne nişan.Uyanıklıkta mekan belirde,nişan belirdi.Bu ikisi birbirinden ayrı değil.Allah bir mekanla mekanlanmaz, bir nişanla nişanlanmazMekan ve nişan belli olsa ,hedef olur.Mekansız ve nişansız nasıl bulunur?Kul,Allah'ın zuhurdaki hali-görünüşü,ehlü iyali
Beyazid-iBestami hazretleri birisi ile yürürken arkadaşı "Allahü Ekber" demiş.Beyazidsormuş:Sen ne dediğini biliyormusun?".arkadaşı evet demiş:Allah en büyüktür.Beyazid hazretleri:Sus!Ben, O'nun yanında ikincibir varlık görmüyorum kien büyük olsun.Bu mu senin tevhidin?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder