Cihanda hiç bir şeye mutlak kötü,mutlak çirkin denemezmiş.Kötülük nispete göre değişirmiş.Bana kötü olan bir diğerine iyi imiş.Mutlak zehir,mutlak şeker'de yok imiş.Evi yanan için ateş iyi olmazken,üşüyen ve yemek pişirecek için ateş lazım olan bir nesne imiş.Soğuğu ,karı,tipiyi ve fırtınayı dua ederek isteyenlerin duasına mutlaka Cenabı Hakk,icabet edecektir.Birilerine CELAL gelen diğerine CEMAL olacaktır.Ayette Bal için (Nahl 16/69):"Onda nasa şifa vardır"buyurulurken,vücudunda hararet olan kimse için bal muzırdır.bürudet(soğukluk)bulunan kimse için şifadır.Yılandaki zehir,hem öldürür,hemde panzehir olarak hayat kaynağı(aşı)olur.İnsanlarda böyle dir:Siyasi bir lideri birileri sever,sayar,ali tutar.Bir diğer gurup küfrüne hükmeder.Lider,sadece bir insandır.Nasıl böyle iki insan olarak telakki ediliyor dersen kendi gözünle bakma,taliplilerin (onun aşıklarının)gözüyle bak derler.Arifin biri bu manada şöyle ifade buyurmuştur:
"İzhar ettiğimiz her bir sureti,sen yakışıklı gör ki ,biz yakışıklı koyduk.Kendi zülfümüzden bir kıl ucu gösterdik,cihanı kavga arkasına koyduk.Şaşı olma,müsemma birden başka değildir;gerçi bütün bu esmayı koyduk."

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder