29 Ocak 2016 Cuma

BENLİK

Defolu biriyim, böyle kabul eder misin Yar beni
Atamadım işte bir türlü, kalbimden cümle kibiri

Firavun, Nemrut ilahlık ilan etmişti ya hani
Bende nefsimde gördüm işte onun cümlesini

Hani puta tapıcılara tan edip durmadayız ya
Hangimiz benlikten geçtik söyleyin dostlar bana

Gönlüme nazar kıldım, gördüm cümle gayriyi
Gayriyi benimseyen bilir mi hiç Rabbisini

Kimi zaman hasetti perdem, kimi zaman kibir
Korkutmuyor işte beni iki metrelik soğuk kabir

Şu benlik çukuru ne aşılmaz engel imiş meğer
Terki emel olmadan, adam olmaz imiş bu ser

Desem de inanmayın dostlar, Allah birdir bir
Zira bende varım demekteyim, esas benim bir

Benliğim istila etmiş işte bütün varlık alemimi
O yaz dediği için tutmadayım kibirle şu kalemi

Hak dediğimde dahi, benden bahsetmedeyim işte
Nemelazım deyip hiç düşünmüyorum akıbet ne

Yarın yaparım, kendime nazar kılıp cümle hayrı
Öylece beklerim, gönlümü sarmışken onca tanrı

Hevasını ilah edineni gördün mü der yüce hitap
İbretle bakıp gördüm işte, o benim Ya Rab

Affet! düşmüşüm batak bir şehre, her yanım kir ile pas
Güvenim sanadır, rahmetinden düşür bize de bir iltimas
29.01.2016

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder