24 Ocak 2016 Pazar

HAZRETİ MUSA'YA MENSUP AĞAÇ

İnsan kendi cesedini insan-ı Kamil tarafına yönlendirip ona yönlendirirse,varlık ağacı Hz.Musa'ya mensup ağaç gibi olur ki İnsan-ı Kamilin vücud ağacından  çıkan muhabbet ateşi nedeniyle azalarında "İNNİ ENALLAH"narası duyulur.Onun sayesinde cümle hacetlerimiz görülür.Nefsani sıfatlarımız tebeddülata uğrar  ve daha önce "Ben yapıyorum,ben yaptırıyorum"duyguları,"Hak yapıyor,Hakk yaptırıyor"şekline döner.Ehli Zahir Uleması,Kur'an daki "ENALLAH"hitabının zuhurunu hak bilirler ama vakitlerindeki insan-ı Kamil'den bunun zuhuruna karşı gelirler.Bu nedenle Mevlana Efendimiz buyurmuşlardır:"Hak ağaçtan Musa(a.s)a "Benim"buyurdu ve o cümlenin (herkesin)makbulü oldu.Ya'ni hiç itiraz eden olmadı.Eğer ağaçtan daha efdal olan beşerden bunu söylerse körlükten uzak görür(körlükten kurtulur gözü açılır)"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder