Hicab perde demektir.Yani Hakk'a vasıl olmaya mani olan şeylerdir.Bu hicabların iki kısım olduğunu büyükler söylemiştir.Hicabi Zulmani denilen birinci perde NEFSİN SIFATLARI'dır.ikinci tür perde ise Hicab-ı nurani denilen ruhun sıfatlarıdır.Dünya hayatında bu iki sıfatın lezzetleri insana perde olduğundan dünya hayatında bu iki perde yırtılıp Hakkın sıfatları altında mahvolmadıkça noksanlık devam eder.Başlangıçta insana,nefsin benlikleri musallat olur.Sonra ruhun benlikleri musallat olur.Mürşid-i Kamil terbiyesi ile ıztırari ölümden sonra ruhlarının bekası içinde bu iki hicaptan pak ve ari olur.Gerçi hicabı ruhta bulunanlar(abitler,zahitler)dahi ehli cennetten iseler de onların makamı,kamillerin makamı olan cennet-i has değildir.Aziz Nesefi hazretleri Mebde ve Mead isimli eserinde şöyle buyururlar:"HER KİM CENNET-İ HAS İÇİNDE BULUNURSA ,RAHAT-I MUTLAKA İÇİNDEDİR.BU CENNETİN BAKİSİ,DERECATI CENNETİN DİĞER MERTEBELERİDİR.BU DERECATTA OLANLAR LEZZET VE RAHATI MUTLAK İÇİNDE OLMAZLAR;VE ELEM VE RENC-İ MUTLAK İÇİNDE DE OLMAZLAR.CEHENNEMDEN GEÇMİŞLERDİR,BU BAKIMDAN RAHAT VE LEZZET İÇİNDEDİRLER;LAKİN HAKKA KURBİYYETTEN MAHRUMDURLAR.BU NEDENLE AYRILIK ATEŞİ İÇİNDEDİRLER"

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder