22 Ocak 2023 Pazar

YALVARIŞ KELAMLARI

 Hz.Ali efendimiz , Resulullah7a, bakara suresinin otuzyedinci ayetindeki ( Adem Rab'binden kelimeler belleyip onlarla yalvardı.Allah'da tövbesini kabul buyurdu) Bu kelimeler ne idi? diye sordum.Resulullah buyurdular ki :Allah, Adem'i Hindistan'a , Havva'yı Cidde'ye , Yılan7ı İsfehan'a, şeytan'ı Bisan'a indirdi.Cennet'te en güzel mahluk yılan ile tavus idi.Adem7i iğfalde(aldatmada) şeytana yardım ettikleri için onlar da gazaba uğradılar.Hz.Adem Hindistan'da başını semaya kaldıramadı.ağladı ve müteessir olarak oturdu.Bir gün Cebrail geldi selam verdi.Allah'ın selamını tebliğ etti.Ve dedi ki:Rabbin soruyor, ben onu kudretimle yarattım, Ruhumdan Ruh nefhettim.Meleklere secde ettirdim, Hava'yı ona eş ettim.Bu hüzün ne?

-Ya Cebrail ,civar-ı Rab'bı Aladan buraya indirildim.

-Ya Adem şöyle dua et:(Allah'ım Muhammed hürmetine sana iltica ediyorum.Ben günah işledim, nefsime zulmettim.Beni affeyle)

Sonra Havva ile birleşince dediler ki:(Ey Rabbimizkendimize yazık ettik.Eğer bizi esirgemezsen zarara uğrayanlardan olacağız) dualarını yaptılar.

İnsan,dünyada babasının yolunu gitmeli.Babamız kusurunu itiraf etti, Allah'dan mağfiret diledi, Allah'da hem affetti.Hem de en büyük saltanatı ve elçiliği ihsan etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder