9 Ocak 2023 Pazartesi

MUSTAFA RUMİ HAZRETLERİ

Abdullah-ı Mekki hazretlerinin halifelerinden olup Gümüşhane Şiran'da doğmuştur.Peygamber aşığıdır.Mürşidinin emriyle irşad için Anadoluya gönderilmiştir. Doğum yeri Gümüşhane Şiran da irişada başlasada bilahere Çorum'a göçmüştür.Çorumlu Mustafa Rumi  olarak da bilinirSon haccında geri dönmek istemez ve Efendimizin huzurunda dünyayı değişmiştir. Bu hadise ile alakalı ilahisinin sözleri aşağıdaki şekildedir:

 Maşukumun (aşkımın) güldür teni ben gülizârı (gül bahçesi) neylerem 

Aşkın çölü makber (mezar) bana başka mezarı neylerem

El çekmişem fanilere menzil (varılacak yer olan) olan viraneden (yıkıntılardan)
Lâhut (aklın kavrmadığı,manevi âlem) eli menzil bana hâki (toprak) diyarı neylerem

Mecnun gibi dağdan dağa gezmek ne layık aşıka
Gönlümde buldum yârimi geşt ü güzarı (gezip dolaşmayı) neylerem


Bülbül niçin verdin gönül rengi solan bir goncaya
Solmaz benim nazlı gülüm fani (gelip geçici) baharı neylerem

Gündüzleri hasret çeker aşık şebi (geceyi) bayram sayar
Her saatim vuslat demi (kavuşma anı) leyl ü neharı (gece ve gündüzü) neylerem


Ağyar (başkaları) ile yok ülfetim (yakınlığım) bigânedir (yabancıdır) dünya bana
Canan ile vahdet (birlik) gerek kesrette (çoklukta) yari neylerem

Dil mutmain (endişesi yok) cânan (sevgili) ile havfu reca (korku ve ümit) bilmem nedir
Cananımın cananıyım dilde gubârı(toz) neylerem

Zahid bütün olsun senin Kevser, Behişt (Cennet), Huri, Melek
Cananımın cananıyım başka şikârı (kıymetliyi) neylerem

Tek hücreli evdir gönül sığmaz ona bin bir emel (istek)
Tek dilbere verdim gönül başka nigârı (güzeli) neylerem


Aşkınla inşa eyledim dostun köyüne hanemi
Esmâ-i hüsnâ (Allah’ın güzel isimleri) çevresi taştan cidarı (duvarı) neylerem

Yandım tecelli nuruna (Allah’ın nurunun görünmesine) Musa gibi hayretteyim
Tur'u dilim (gönül dağı) sadparedir (bin parça) artık şirarı (kıvılcım) neylerem


Göçtüm diyar-ı dilbere(güzelin diyarı) dönmem dahi ben Şiran’a
Uçtum ezel (başlangıcı olmayan) sahrasına yerde kararı neylerem
Çorumlu  Mustafa Rumî hazretleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder